Avatar billede vikingtv Nybegynder
11. marts 2005 - 05:27 Der er 2 kommentarer

Kopiering og konvertering fra PAL til NTSC

Jeg sidder i Brasilien, hvor jeg har kobt en virkelig staerk computer til videoredigering. Jeg benytter AVID EXPRESS Pro 4.1.1.
Jeg har medbragt mine mini-dv baand fra Danmark. Alle optaget i PAL systemet. Her vil jeg selvfolgelig gerne vise mine faerdige produktioner naar de er faerdige.
Det er imidlertidigt svaert, da jeg ikke ved, hvordan jeg skal konvertere filmene til NTSC uden kvalitetstab.
Jeg har ADOBE PREMIERE 6.5 til raadighed ogsaa.
Jeg har provet at lade et firma her i byen konvertere baandene for mig, men filmene bliver meget kornet. Jeg har ogsaa provet at braende filmene over paa DVD, men computeren vil ikke acceptere at jeg onsker at skifte format.
Venlig hilsen
Arne
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. marts 2005 - 06:56 #1
Kvaliteten af NTSC er ringere end PAL, så lidt kvalitets tab vil der altid være. Rediger dine film i PAL på maskinen og konverter dem, når du gemmer dem (programmet du bruger burde kunne gemme i begge formater).
Avatar billede vikingtv Nybegynder
18. august 2010 - 21:56 #2
Det undrer mig lidt hvordan PAL kan være bedre end NTSC!
PAL har kun 25 billeder pr. sekund, medens NTSC har 30!
Det skulle man da tro giver bedre billeder?

Mvh