Avatar billede lone_a_p Praktikant
08. marts 2005 - 23:45 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Jeg bruger frames

Jeg bruger frames på mit site.

Kun første - index.php - skal tilmeldes søgedatabaserne (på denne side er frames-tags). Man skal alligevel være logget på, for at se alle de andre sider.

Jeg kan se, at google læser, hvad der står i body-tag - selvom dette ikke er, hvad der bliver vist til brugeren. (det er jo selvfølgelig frames der bliver vist!)

Mit spørgsmål er, om alle søgemaskinerne læser i body? Eller er der andre, der læser i noscript eller noframes osv.?

Er der nogle der har tips til, hvad jeg kan gøre for at forbedre mit site til søgemaskinerne? ... når jeg nu bruger frames ...

Mvh Lone
Avatar billede f_rollo Nybegynder
09. marts 2005 - 00:19 #1
Ja frames er gift for Google

Jeg har til tider set på google, at en sides beskrivelse er noget lignende:
Denne side benytter frames og bla bla bla...

Altså at den "typiske" noframe tekst er indexeret...
Tror altså ikke helt du kan gå ud fra at google ikke også kigger der...

... men hvem kan blive klog på google?

Der er en artikel om SEO her på exp.dk under Artikler... kan den ikke bruges?
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. marts 2005 - 08:22 #2
Google og andre søgemaskiner bryder sig generelt ikke meget om frames, men der kan gøres forskellige ting. Du kan starte med at læse denne artikel

http://www.eksperten.dk/artikler/128

ligesom jeg har skrevet andre der kan være relevante for dig. og spørg så hvis der er noget du ikke helt forstår
Avatar billede lone_a_p Praktikant
09. marts 2005 - 12:26 #3
Jeg har læst artiklen andetsteds ;-) Men tak alligevel.

Hvorfor er det lige, at folk har så meget imod frames? Jeg HAR lavet det sådan, at siderne umuligt kan åbnes uden at åbnes i framesene - er det i dag ikke "kun" søgemaskinerne, der ikke kan se med frames (hvilket de vel også snart kan)? Det kommer da aldrig til at gå ud over brugerne?

Og når jeg nu kun skal have min indexside representeret i søgemaskinerne? Så er det vel ikke engang et problem her?

Er der så de store problemer i at bruge frames set ud fra mit tilfælde?
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. marts 2005 - 13:18 #4
folk har ikke noget imod frames, kun søgemaskine robotter, og det erfordi en søgerobot skal opfattes som en gammel browser der kun dårligt håndtere nye teknologier.

En søgemaskine arbejder i "sider", og når du kaver dine "sider" i frames, anvender du jo  flere sider til at generere en "side" dette forvirre ofte søgemaskinerne, der har svært ved at håndtere hvilket indhold der hører sammen. En søgerobot "ser" jo kun koden og kan ikke danne et billed over hvordan siden ser ud samlet
Avatar billede dennismp Nybegynder
09. marts 2005 - 13:31 #5
Jeg har noget imod frames. Du kan ikke bookmarke en underside ordenligt, med mindre at folk har gjort sig umage for at genskabe frames, hvis man går direkte ind på undersiden. Det har de fleste ikke. Så tit ender man med en side uden mulighed for at navigerer (framen er jo oftest en menu af en slags).

Og de fleste gange man kan snildt undvære frames alligevel, så jeg plejer at undgå dem.
Avatar billede lone_a_p Praktikant
09. marts 2005 - 14:31 #6
bufferzone>

Tak igen for dit svar, jeg har lige et enkelt spørgsmål mere, inden du får dine point...

Jeg synes, at jeg har set nogle sites, hvor man kan indtaste et keyword - fx 'biler' - og så får man listet alle de søgeord der OGSÅ er søgt på i forbindelse med det indtastede ord. Og samtidig får man et tal der viser, hvor anvendt lige netop det ord er i søgemaskinerne.

Jeg har fundet noget på joyzone.dk, men det er fra 2002?! Kender du ikke et par nyere muligheder?

Mvh Lone
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. marts 2005 - 15:06 #7
i denne artikel har jeg beskrevet 3 til 4 muligheder

http://www.eksperten.dk/artikler/103
Avatar billede lone_a_p Praktikant
10. marts 2005 - 09:41 #8
Tak for dine svar, jeg prøver at gå efter det ;-)