Avatar billede neve Nybegynder
08. marts 2005 - 16:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

problemer med spyware

er der en der gider kigge hijackthis log igenem, da jeg har problemer med spyware.

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\DefWatch.exe
C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\eEBSVC.exe
C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe
C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\Rtvscan.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\NILaunch.exe
C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\vptray.exe
C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_S10IC2.EXE
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMTray.exe
C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe
C:\WINDOWS\system32\P2P Networking\P2P Networking.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\Gadwin Systems\PrintScreen\PrintScreen.exe
C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\lotus\organize\easyclip.exe
C:\lotus\smartctr\smartctr.exe
C:\lotus\smartctr\suitest.exe
C:\Documents and Settings\Ulla Krogholm\Skrivebord\spy_virus\hijackthis.exe

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: ST - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Programmer\MSN Apps\ST\01.02.3000.1002\en-xu\stmain.dll
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.3000.1001\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.3000.1001\da\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Net-It Launcher] C:\WINDOWS\System32\NILaunch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [vptray] C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\vptray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EPSON Stylus CX3200] C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_S10IC2.EXE /P19 "EPSON Stylus CX3200" /O6 "USB001" /M "Stylus CX3200"
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [Smapp] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [msnappau] "C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [P2P Networking] C:\WINDOWS\system32\P2P Networking\P2P Networking.exe /AUTOSTART
O4 - HKLM\..\Run: [New.net Startup] rundll32 C:\PROGRA~1\NEWDOT~1\NEWDOT~1.DLL,NewDotNetStartup -s
O4 - HKLM\..\Run: [m76mf7lv] C:\Programmer\m76mf7lv\m76mf7lv.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Gadwin PrintScreen 2.6] C:\Programmer\Gadwin Systems\PrintScreen\PrintScreen.exe /nosplash
O4 - Startup: Deer Hunter 2005 Registration.lnk = C:\Spil\Deer Hunter 2005\ATR1.EXE
O4 - Startup: Lotus Organizer EasyClip.lnk = C:\lotus\organize\easyclip.exe
O4 - Startup: Lotus QuickStart.lnk = C:\lotus\wordpro\ltsstart.exe
O4 - Startup: Lotus SmartCenter.lnk = C:\lotus\smartctr\smartctr.exe
O4 - Startup: Lotus SuiteStart.lnk = C:\lotus\smartctr\suitest.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O8 - Extra context menu item: &Search - http://bar.mywebsearch.com/menusearch.html?p=ZRxdm185XXUS
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O10 - Broken Internet access because of LSP provider 'osmim.dll' missing
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.tdconline.dk/start
O16 - DPF: {14B87622-7E19-4EA8-93B3-97215F77A6BC} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {1D4DB7D2-6EC9-47A3-BD87-1E41684E07BB} - http://imgfarm.com/images/nocache/funwebproducts/ei/PopularScreenSaversInitialSetup1.0.0.8.cab
O16 - DPF: {1D6711C8-7154-40BB-8380-3DEA45B69CBF} (Web P2P Installer) -
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (ZoneIntro Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/ZIntro.cab32846.cab
O16 - DPF: {BD393C14-72AD-4790-A095-76522973D6B8} (CBreakshotControl Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/Bankshot.cab31267.cab
O20 - Winlogon Notify: NavLogon - C:\WINDOWS\System32\NavLogon.dll
O23 - Service: DefWatch - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\DefWatch.exe
O23 - Service: EpsonBidirectionalService - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\eEBSVC.exe
O23 - Service: EPSON Printer Status Agent2 (EPSONStatusAgent2) - SEIKO EPSON CORPORATION - C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe
O23 - Service: Symantec AntiVirus Client (Norton AntiVirus Server) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\Rtvscan.exe
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: OracleServiceORCL - Oracle Corporation - c:\Orant\bin\oracle73.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs Inc. - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. marts 2005 - 17:07 #1
Jeg kigger lige på den ..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. marts 2005 - 17:12 #2
Hent denne Kaspersky scanner, den skal du bruge senere.
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - Virusscanner.

Hent de her to programmer:
http://cexx.org/lspfix.zip
http://danborg.org/spy/Newnet/winsockxpfix.exe

Kør først LSPfix, sæt flueben i I know what I am doing, flyt osmim.dll fra venstre side over i højre side, klik på finish, genstart, Check om internettet virker.
Gør det ikke det, så prøv Winsockfix, klik først på Reg-backup, og gem en kopi af din regdatabase, når det er slut klik på Fix, når den er færdig genstart og så skulle du gerne kunne komme på nettet igen.

Og videre ....

Jeg vil anbefale dig at afinstallere p2p networking da det er en "sikker" kilde til vira og spyware.

Så skal du genstarte pc'en i fejlsikret tilstand. Klik F8 under opstart.

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, slet mapper og filer listet nederst.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

O4 - HKLM\..\Run: [New.net Startup] rundll32 C:\PROGRA~1\NEWDOT~1\NEWDOT~1.DLL,NewDotNetStartup -s
O4 - HKLM\..\Run: [m76mf7lv] C:\Programmer\m76mf7lv\m76mf7lv.exe
O10 - Broken Internet access because of LSP provider 'osmim.dll' missing

---------------------------------------
Sletning af filer og mapper:
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
Brug af Start->Søg.
Klik på "Alle filer og mapper"
Klik på "Avancerede indstillinger"
Sæt flueben i de tre øverste.
Mapper:
C:\PROGRA~1\NEWDOT~1
C:\Programmer\m76mf7lv

Filer:
<ingen>

---------------------------------------
Så kører du engangsskanneren fra Kaspersky - Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.
---------------------------------------

Genstart normalt og kom med en ny log til kontrol
Avatar billede neve Nybegynder
08. marts 2005 - 17:26 #3
det skal jeg nok, men jeg kommer ikke til det før i morgen tideligt da jeg skal i byen, og først kommer sent hjem.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. marts 2005 - 17:31 #4
Helt iorden. Vi går blot videre når du vender tilbage.
Avatar billede neve Nybegynder
10. marts 2005 - 10:45 #5
Jeg har nu langt om længe fådet gjort det, da jeg scannede med virus scanderen fandt den følgende (ikke nogen viruser) spyware, er det nogle jeg skal slette.

File C:\WINDOWS\lbbho.dll tagged as not-a-virus:AdWare.BHO.RelatedLinks.a. No Action Taken.
File C:\WINDOWS\specialoffers4.exe tagged as not-a-virus:AdWare.SpecialOffers.b. No Action Taken.
File C:\WINDOWS\system32\f3PSSavr.scr tagged as not-a-virus:AdWare.ToolBar.MyWebSearch. No Action Taken.
File C:\WINDOWS\system32\osconfig.dll tagged as not-a-virus:RiskWare.Proxy.MarketScode.c. No Action Taken.
File C:\WINDOWS\system32\osmim.dll tagged as not-a-virus:RiskWare.Proxy.MarketScode.c. No Action Taken.
File C:\WINDOWS\system32\stmtreco.exe tagged as not-a-virus:AdWare.BetterInternet. No Action Taken.
File C:\WINDOWS\system32\UDConn.dll tagged as not-a-virus:RiskWare.Dialer.UDIS.b. No Action Taken.
File C:\Morten\Adult Emoticons S2 Installer.exe tagged as not-a-virus:Tool.Win32.Reboot. No Action Taken.
File C:\Programmer\EasySearchBar Adult\specialoffers.exe tagged as not-a-virus:AdWare.SpecialOffers.a. No Action Taken.
File C:\Programmer\m76mf7lv\jwowprkj.DLL tagged as not-a-virus:AdWare.ClearSearch.t. No Action Taken.
File C:\Programmer\m76mf7lv\m76mf7lv1\m76mf7lv1.dll tagged as not-a-virus:AdWare.ClearSearch.t. No Action Taken.
File C:\Programmer\m76mf7lv\m76mf7lv1\m76mf7lv1.exe tagged as not-a-virus:AdWare.ClearSearch.t. No Action Taken.
File C:\Programmer\m76mf7lv\wxxxju69.DLL tagged as not-a-virus:AdWare.ClearSearch.t. No Action Taken.
File C:\Programmer\MSN Messenger\riched20.dll tagged as not-a-virus:AdWare.ToolBar.MyWebSearch. No Action Taken.
File C:\Programmer\MySearch\bar\1.bin\NPMYSRCH.DLL tagged as not-a-virus:AdWare.ToolBar.MyWay.j. No Action Taken.
File C:\Programmer\MySearch\bar\1.bin\S42NS.EXE tagged as not-a-virus:AdWare.ToolBar.MyWay.j. No Action Taken.
File C:\WINDOWS\lbbho.dll tagged as not-a-virus:AdWare.BHO.RelatedLinks.a. No Action Taken.
File C:\WINDOWS\specialoffers4.exe tagged as not-a-virus:AdWare.SpecialOffers.b. No Action Taken.
File C:\WINDOWS\system32\f3PSSavr.scr tagged as not-a-virus:AdWare.ToolBar.MyWebSearch. No Action Taken.
File C:\WINDOWS\system32\osconfig.dll tagged as not-a-virus:RiskWare.Proxy.MarketScode.c. No Action Taken.
File C:\WINDOWS\system32\osmim.dll tagged as not-a-virus:RiskWare.Proxy.MarketScode.c. No Action Taken.
File C:\WINDOWS\system32\stmtreco.exe tagged as not-a-virus:AdWare.BetterInternet. No Action Taken.
File C:\WINDOWS\system32\UDConn.dll tagged as not-a-virus:RiskWare.Dialer.UDIS.b. No Action Taken.

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\DefWatch.exe
C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\eEBSVC.exe
C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe
C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\Rtvscan.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\NILaunch.exe
C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\vptray.exe
C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_S10IC2.EXE
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMTray.exe
C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe
C:\WINDOWS\system32\P2P Networking\P2P Networking.exe
C:\Programmer\Gadwin Systems\PrintScreen\PrintScreen.exe
C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\lotus\organize\easyclip.exe
C:\lotus\smartctr\smartctr.exe
C:\lotus\smartctr\suitest.exe
C:\Documents and Settings\Ulla Krogholm\Skrivebord\spy_virus\hijackthis.exe

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: ST - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Programmer\MSN Apps\ST\01.02.3000.1002\en-xu\stmain.dll
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.3000.1001\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.3000.1001\da\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Net-It Launcher] C:\WINDOWS\System32\NILaunch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [vptray] C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\vptray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EPSON Stylus CX3200] C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_S10IC2.EXE /P19 "EPSON Stylus CX3200" /O6 "USB001" /M "Stylus CX3200"
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [Smapp] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [msnappau] "C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [P2P Networking] C:\WINDOWS\system32\P2P Networking\P2P Networking.exe /AUTOSTART
O4 - HKCU\..\Run: [Gadwin PrintScreen 2.6] C:\Programmer\Gadwin Systems\PrintScreen\PrintScreen.exe /nosplash
O4 - Startup: Deer Hunter 2005 Registration.lnk = C:\Spil\Deer Hunter 2005\ATR1.EXE
O4 - Startup: Lotus Organizer EasyClip.lnk = C:\lotus\organize\easyclip.exe
O4 - Startup: Lotus QuickStart.lnk = C:\lotus\wordpro\ltsstart.exe
O4 - Startup: Lotus SmartCenter.lnk = C:\lotus\smartctr\smartctr.exe
O4 - Startup: Lotus SuiteStart.lnk = C:\lotus\smartctr\suitest.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O8 - Extra context menu item: &Search - http://bar.mywebsearch.com/menusearch.html?p=ZRxdm185XXUS
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.tdconline.dk/start
O16 - DPF: {14B87622-7E19-4EA8-93B3-97215F77A6BC} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {1D4DB7D2-6EC9-47A3-BD87-1E41684E07BB} - http://imgfarm.com/images/nocache/funwebproducts/ei/PopularScreenSaversInitialSetup1.0.0.8.cab
O16 - DPF: {1D6711C8-7154-40BB-8380-3DEA45B69CBF} (Web P2P Installer) -
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (ZoneIntro Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/ZIntro.cab32846.cab
O16 - DPF: {BD393C14-72AD-4790-A095-76522973D6B8} (CBreakshotControl Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/Bankshot.cab31267.cab
O20 - Winlogon Notify: NavLogon - C:\WINDOWS\System32\NavLogon.dll
O23 - Service: DefWatch - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\DefWatch.exe
O23 - Service: EpsonBidirectionalService - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\eEBSVC.exe
O23 - Service: EPSON Printer Status Agent2 (EPSONStatusAgent2) - SEIKO EPSON CORPORATION - C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe
O23 - Service: Symantec AntiVirus Client (Norton AntiVirus Server) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\Rtvscan.exe
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: OracleServiceORCL - Oracle Corporation - c:\Orant\bin\oracle73.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs Inc. - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. marts 2005 - 10:59 #6
Ok, loggen ser en del bedre ud nu, så der kommer en procedure der fjerner det sidste, incl det som scanneren fandt, som også bør fjernes.
Avatar billede neve Nybegynder
10. marts 2005 - 11:01 #7
ok jeg går i gang med at fjern det fra scanneren.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. marts 2005 - 11:05 #8
Der var faktisk ikke mere i loggen, så du kan nøjes med at slette disse mapper og foldere og så er den ren:

Mapper:
C:\Programmer\EasySearchBar Adult
C:\Programmer\m76mf7lv
C:\Programmer\MySearch

Filer:
C:\WINDOWS\lbbho.dll
C:\WINDOWS\specialoffers4.exe
C:\WINDOWS\system32\f3PSSavr.scr
C:\WINDOWS\system32\osconfig.dll
C:\WINDOWS\system32\osmim.dll
C:\WINDOWS\system32\stmtreco.exe
C:\WINDOWS\system32\UDConn.dll
C:\Morten\Adult Emoticons S2 Installer.exe

Efter sådan en tur er det altid en god ide og rydde op i systemgendannelses filerne. Deaktiver systemgendannelse  - genstart din computer - aktiver systemgendannelse.
(klik start | indstillinger | kontrolpanel | system, fanebladet systemgendannelse)

Du kan evt installere nogle af programmerne i spywarefri pakken..de er alle små, konflikter ikke og er meget effektive mod snavs af den slags du lige har været angrebet af.

Specielt anbefaler vi Spybot,spywareblaster, IE-Spyad og spywareguard.
Se mere i "pakken" her
http://www.spywarefri.dk/pakken.htm
Avatar billede neve Nybegynder
10. marts 2005 - 11:09 #9
så er de slettet
Avatar billede neve Nybegynder
10. marts 2005 - 11:10 #10
Takker for hjælpen
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. marts 2005 - 11:11 #11
Velbekomme og takker for point :)