Avatar billede cyberspace Nybegynder
08. marts 2005 - 12:18 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

bruger har mistet sin startside (welcome)

jeg har en bruger der har mistet/kommet sil at slette sin startside (welcome) hvordan får han den tilbage?????????
Avatar billede michaelc Nybegynder
08. marts 2005 - 15:29 #1
Nu ved jeg ikke hvad du mener med slettet, men normalt hedder databasen Bookmark.nsf og ligger lokalt hos brugeren.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
08. marts 2005 - 20:26 #2
brugeren er kommet til at slette fanebladet welcome (jeg kunne også finde den på min egen notes og der lå den i favorite bookmarks, men den mappe er væk hos brugeren.

startsiden welcome likker heller ikke inde i mappen bookmark
Avatar billede jogii Nybegynder
08. marts 2005 - 23:51 #3
Der findes en database der ligger på hver enkelt brugers personlige område der hedder "bookmark.nsf". Denne database indeholder hele 3 typer informationer:
1. bogmærkerne i venstre side
2. Toolbar indstillingerne
3. Design og data til opsætning af en personlig "hjemmeside", "velkomstside" eller lignende.

Nu siger du at Velkomstsiden er forsvundet. Jeg går ud fra at det var en af de sædvanlige personlige "Basis" eller "Basis Plus", som er en del af Bookmark.NSF. Nu forholder det sig sådan at Notes ALTID vil vise en form for hjemmeside til at starte med. Man kan faktisk frit vælge hvilken database og eller oversigt brugeren bliver præsentet for. Enhver bogmærke, som forefindes i venstre bogmærke menu, kan man højreklikke på og derefter vælge "Sæt bogmærke som hjemmeside" eller lignende. Derefter vil Notes genstarte "hjemmesiden" og vise den nye velkomstside (som kan være en standard velkomstside (fra Bookmark.NSF) eller en helt anden en.

Hvis du gerne vil have fat i en standard velkomstside igen, så skal du bogmærke "Bookmark.NSF" i bogmærkelisten til vænstre (brug evt. drag/drop), højreklik bogmærkeikonet og vælg "sæt som hjemmeside"
Avatar billede cyberspace Nybegynder
09. marts 2005 - 09:21 #4
ok (det med sætte bookmark as Homepage. men hvad nu hvis han vil have startsiden welcome som homepage) (welcome er default i notes)
Avatar billede jogii Nybegynder
09. marts 2005 - 17:57 #5
Du må lige fortælle hvad du ser nu og hvad der er forkert med den. Derneæst skriv lige præcis hvilken "Welcome" du gerne vil have.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
10. marts 2005 - 14:04 #6
den der er default/standart i notes (den der kommer frem hvis man vælger standart under valg af opsætning)
Avatar billede jogii Nybegynder
10. marts 2005 - 14:16 #7
Du har endnu engang ikke svaret på alle spørgsmål jeg stiller.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
14. marts 2005 - 10:38 #8
Det der er forket med start siden var at den ikke dukkede op når man åbnede notes den åbnede bare en tilfældig database fra Workspace. han var kommet til at fjerne mappen bookmark (ude i venstre side) dermed fjernede han også sin startside.

jeg fandt ud af at jeg bare kunne gå op i file og klikke database og vælge åben.
herunder ligger bookmark (lokalt) og hvis jeg vælger denne åbnes databasen og startsiden Welcome
Avatar billede michaelc Nybegynder
14. marts 2005 - 10:48 #9
Godt "fundet ud af" ... mon det var det både jogii og undtegnede forsøgte at skrive flere gange ??
Avatar billede cyberspace Nybegynder
14. marts 2005 - 10:48 #10
startsiden er hvid og grågrøn.

Øverst står der Notes 6.x

nede under er der 5 punkter mail, calender, contacts, to do list og personal journal.
under hvert punkt er der en cirkel indeholdende ikonet (Denne side er standart/default i notes)
Avatar billede cyberspace Nybegynder
14. marts 2005 - 10:51 #11
takker for hjælp, skriv svar hvis I vil have point
Avatar billede cyberspace Nybegynder
23. marts 2005 - 08:40 #12
lukker