Avatar billede bedstefar13 Nybegynder
06. marts 2005 - 23:02 Der er 11 kommentarer

Efter Formattering af Smartmedia XD kort kan ikk bruge kortlæser

Hej Alle!

Jeg har et HP C-900 Camera.

I det er der et smartmedia XD kort.

Jeg bruger normalt en SanDisk kortlæser.

På et tidspunkt mistede jeg nogle billeder på kortet, men antallet af resterende billeder på kortet var stadigt reduceret.

Så jeg formatterede kortet med XP.

Nu kan jeg godt se billederne på kameraet men ikke på kortlæseren (har 2 stk. ingen virker det på).

Før formatteringen var der 2 mapper på kortet. Et hed noget med M og så nogle tal og bogstaver.

I den mappe plejede billederne at ligge.

Denne mappe er væk sammen med en anden mappe efter formatteringen.

Jeg har prøver at bruge det program der hedder PC Inspector File Recovery. Det virker ikke.

Kan man blot oprette de to mapper igen med de rigtige navne, (som jeg ikke kender)?
Avatar billede bedstefar13 Nybegynder
06. marts 2005 - 23:08 #1
..
Avatar billede backside Nybegynder
06. marts 2005 - 23:59 #2
Kan en formatering ikke udføres fra kameraet?
På den måde ville de nødvendige mapper/filer vel blive oprettet.
Avatar billede bedstefar13 Nybegynder
07. marts 2005 - 00:25 #3
Nej det kan jeg i hvert fald ikke finde ud af
Avatar billede bedstefar13 Nybegynder
07. marts 2005 - 00:58 #4
Hvordan formaterer man kortet på kameraet?
Avatar billede vejmand Juniormester
07. marts 2005 - 06:42 #5
Du bliver nødt til at finde manualen til dit kamera frem.
Når du formaterer kortet i dit kamera, oprettes de to mapper automatisk.
Avatar billede bedstefar13 Nybegynder
07. marts 2005 - 09:02 #6
Hej.

Jeg har ikke manulaen til kameraet og jeg kan ikke finde manualen på HP's hjemmeside.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
07. marts 2005 - 10:18 #7
Hvad angår din manglende manual, kontakt din forhandler, og hvis du har købt den via udlandet, så prøv ta kontakte HP direkte.

Man må ALDRIG formattere sit kort via sin PCer, det skal altid forgå i kameraet.
Næsten alle kameraer benytter en gammeldags FAT-format, medens de fleste PC benytter FAT-32 eller NTFS.
Avatar billede backside Nybegynder
12. marts 2005 - 10:54 #8
Der burde være en option under "Preferences" i menu´en der hedder "Format Card".
Avatar billede backside Nybegynder
14. marts 2005 - 07:37 #9
Virker det eller hvad?
Avatar billede vejmand Juniormester
25. maj 2005 - 13:30 #10
Er problemet løst, så spørgsmålet kan lukkes?
Avatar billede backside Nybegynder
18. juni 2005 - 22:36 #11
Lukketid??