Avatar billede elpede Nybegynder
06. marts 2005 - 10:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Norton crasher

Hej

Det hele startede med at jeg fik fejl i MS Outlook når jeg forsøgte at sende mails. Jeg kan god modtage men ikke sende.
Jeg får fejl 0x800CCC0F Iflg. listen på www.internet-noerdene.dk kan det være fordi AV elle Firewall ligger og spærrer. Jeg kunne logge på webmail så serveren var i hvert fald ikke nede.
Jeg forsøgte i første omgang at deaktivere min Norton AV 2004 og internet security. Det hjalp ikke på problemet.
Derefter gik jeg ind i tilføj/fjern programmer for at fjerne det helt. Der findes ikke nogen uninstall. fil iforb. med Norton.
Den begyndte afinstall. men gik kold efter et kort stykke tid. Den bad om CD-R med install. hvilket den så fik. Derefter bad den om en genstart og nu sidder jeg med en maskine hvor Norton ikke virker og hver gang jeg starter det op fortæller den mig at jeg skal fjerne og geninstallere Norton. Jeg kan hverken fjerne eller installere....jeg kører bare i ring.
Nogen foreslag?

Per
Avatar billede arlet Juniormester
06. marts 2005 - 10:58 #1
Dette lille program fjerner norton fuldstændigt.

Du trykker bare åben på dette program, så fjerner den norton for din computer. nemt og simpelt:
http://www.majorgeeks.com/download3077.html

Derefter kan du installer en fejlfri norton
Avatar billede arlet Juniormester
06. marts 2005 - 10:59 #2
Avatar billede arlet Juniormester
06. marts 2005 - 10:59 #3
Hmm. Det nederste link virker ikke mere..
Avatar billede elpede Nybegynder
06. marts 2005 - 11:23 #5
hmm...det første link til et program der skal kunne fjerne det, kan jeg ikke helt få til at virke. Det andet til Symantec viser kn hvordna jeg allerede har forsøgt og det er der den går i stå.
Avatar billede arlet Juniormester
06. marts 2005 - 11:24 #6
Så må du prøve i regedit:

Sådan fjerner du norton fuldstændigt i regedit

Gå i start
Kør
Skriv: regedit
Ok

(For en sikkerheds skyld, lav en kopi af regdatabasen, klik på "Denne computer" i det stifindervindue du har fået frem, klik på Registreringsdatabase oppe til venstre, klik på Eksporter registreringsdatabasefil, giv den et nemt navn, F.eks bakreg, gem den i en mappe som du kan huske, skriv det evt. op)

Gå i Rediger
Søg, søg i nøgler, værdier og data
Skriv: Norton
Delete den fil programmet finder (tjek lige der står norton)
Find næste (du kan benytte f3 tasten)
Delete
F3
Delete
F3
Sådan bliver du ved til der ikke er flere filer at slette. Programmet fortæller dig når der ikke er flere filer.
Ok men Norton hedder også Symantec så det skal vi også have slettet
Gå i Rediger
Søg
Skriv: Symantec
Delete
F3
Altså samme fremgangsmåde som da du skrev Norton
Når der ikke er flere filer at slette skal du lukke Regedit. Klik på X

i tilføj/fjern skal liveupdate slettes

Genstart for en sikkerheds skyld

Nu skulle du kunne geninstallere en forhåbentlig fejlfri udgave af Norton.
Avatar billede elpede Nybegynder
06. marts 2005 - 13:04 #7
det hjalp ikke..... der er nogle filer i regedit den ikke vil slette.
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2005 - 13:26 #8
Fordi norton forsøger at starte ved boot, ligger der et icon i taskbar ved uret skal det lukkes først, du kan også i Start/kør msconfig deartiverer Norton, og boot så igen og kør >arlet< forslag
Avatar billede elpede Nybegynder
16. marts 2005 - 13:29 #9
Jeg fik det til at køre efter en systemgendannelse fra to dage tidligere. Derefter kunne jeg fjerne Norton.