Avatar billede puppetmaster Nybegynder
04. marts 2005 - 09:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hente data fra forskellige regneark

Jeg skal hente data fra 2 regneark i den samme workbook over i SQL Serveren. På det ene regneark er der defineret et dataområde kaldet ProdDato, som indeholder en enkelt dato.
På det andet regneark, er defineret et dataområde kaldet Data. Disse data består af cellerne C7 til W36, 21 kolonner og 30 rækker. Det bliver jo til 30 poster i min database. Problemet er at i tabellen skal primærnøglen være sammensat af ProdDato og et felt fra Data (Linie nr)
Hvordan gør man det i DTS? Jeg har prøvet at bruge Wizarden, men den vil ikke "sammensætte" dataene.
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
04. marts 2005 - 09:07 #1
Lidt kryptisk forklaret, måske! :)
Jeg kan godt sætte et DTS job som overfører dataene fra området Data, men jeg vil gerne, for hver post, hægte værdien af feltet ProdDato på.

Eksempel på dataområdet Data (beskåret)
Linie nr    art        Str.............
52          41        4
51        41        4

Records i databasen, som jeg vil have dem
Dato      Linie nr    art        Str.............
01-03-2005  52        41        4
01-03-2005  51            41        4
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
04. marts 2005 - 09:08 #2
(Dato og Linie nr skal udgøre primærnøglen)
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
07. marts 2005 - 10:01 #3
Jeg har fravalgt DTS og lukker derfor spørgsmålet igen.