Avatar billede kedde65 Praktikant
02. marts 2005 - 08:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opslag i en kolonne

Hej

Jeg har en kolonne i en tabel, som jeg gerne vil have udfyldt med et sprog. Sproget kan hentes fra en anden tabel baseret på et languageId. Kan man bruge den der formula egenskab, og i så fald - hvordan?

VH CK
Avatar billede arne_v Ekspert
02. marts 2005 - 08:36 #1
formula egenskab ?
Avatar billede kedde65 Praktikant
02. marts 2005 - 08:37 #2
Ja når man går ind og vil designe en tabel, så er der på hver kolonne en formula egenskab.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
02. marts 2005 - 09:12 #3
Du skal nok ikke gemme sprogets navn i tabellen, bare languageID.

Hvis du vil lave et opslag i tabellen hvor du gerne vil har sprog med, så skal du lave et join med sprog tabellen
Avatar billede kedde65 Praktikant
02. marts 2005 - 11:24 #4
Ja i den perfekte verden, hvor jeg havde de muuligheder så har du helt ret ldanielsen. Det kan bare af forskellige årsager ikke lade sig gøre her.

VH CK
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
02. marts 2005 - 14:38 #5
Jeg tror måske at det var rigtigst at bruge en trigger, men der er jeg ikke så stærk ...

Hvad er det der mangler i at din verden er perfekt? :o)
Avatar billede kedde65 Praktikant
15. februar 2006 - 18:57 #6
Spørgsmålet er uaktuelt... og ikke længere nødvendigt :-)