Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
01. marts 2005 - 20:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

priser for annoncering på eksperten

hej eksperter!

jeg var lige inde og se priserne for annoncering her på eksperten (det er jo et godt sted hvis det er IT-relateret) men jeg skal lige have at vide hvad en eksponering er? er det en sidevisning, en unik bruger, et klik eller et unikt klik?

(http://www.idg.dk/medieplan/images/online_2005.pdf)

på forhånd tak!
Avatar billede triple-x Nybegynder
01. marts 2005 - 20:37 #1
som jeg læser det er det bare en visning ( kan sagtens tage fejl )
Avatar billede snowball Novice
01. marts 2005 - 20:39 #2
Har du prøvet det der står i bunden af de mails du modtager fra Eksperten? :)

"Vil du annoncere i Eksperten mails eller på www.eksperten.dk?
Kontakt: Peer Jensen, 77 300 221, p.jensen@idg.dk"

Han bør kunne svare meget præcist på dine spørgsmål om hvordan IDG fortolker begreberne :)
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
01. marts 2005 - 20:43 #3
så er det da kassen at have eksperten...? (og rimelig dyrt at annoncere)

2.000.000 (sidevisninger) * ( 175 + 150 + 450 (priserne på bannerne)) / 1.000 (priserne er for 1.000 sidevisninger) = 1.550.000 kr - hvis man antager at man har alle bannerreklamerne på eksperten.dk en måned (minus popunder som vel ikke bliver meget brugt) og hvormange er det lige at der klikker på bannere? 1% pr. unikke besøgende er vel højt sat? så bliver det,
100.000 * 0,01 = 1.000 besøgende udaf en betaling på 1.550.000 hvilket giver omtrædt 1.500 pr. kunde man får ind?!

eller regner jeg helt forkert?

(normalt vil man sikkert heller ikke bruge alle 3 bannere, men kunne jo ske)
Avatar billede triple-x Nybegynder
01. marts 2005 - 20:47 #4
jeg tror ikke de altid lige regner ud fra de priser der er oplyst, som snowball siger, hvis du virkelig ønsker at annoncere på eksperten( og ja det er dyrt ) så kontakt dem :)
Avatar billede triple-x Nybegynder
01. marts 2005 - 20:50 #5
selvom man ikke klikker på disse reklamer kan de jo sagtens stadig give et afkast hvis du tænker image, og hvor kendt din side skal være. Det har jo også vist sig med f.eks. hosting selskabet b-one. der er måske ikke mange der trykker på deres reklamer overalt, men du finder snart ikke mange mensker som ikke kender b-one og ved hvad det er, netop fordi man ser deres logo/navn over alt.

Så din udregning skal nok være lidt mere kompliceret :)
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
01. marts 2005 - 20:50 #6
hehe det gør jeg ikke - kan ligesom regne ud at prisen er lidt for høj for mit budget (for går ikke ud fra der hverken gives 50 eller 90% rabat ;))
Avatar billede triple-x Nybegynder
01. marts 2005 - 20:52 #7
hehe nej det tror jeg ik du skal regne med :) hvis du lægger mærke til hvem der reklamere så er det jo næsten også kun MS som jo har penge nok, hvis de kan sige at en bøde på 1,6 milliarder ikke er noget problem for dem ;)
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
01. marts 2005 - 20:59 #8
ja dell, MS og lignende multinationale konserner!
desværre - ellers et effektivt marked at få lov til at reklamere eftersom koncentrationen af IT-folk er så stor :)

lukker igen - har jo fået svar på mit spørgsmål!

tak for hjælpen, og fortsat god aften...