Avatar billede websphere Nybegynder
28. februar 2005 - 18:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Funktion til strengbehandling

Jeg har en db med et par tusinde records, jeg har tre tekst felter - nu er jeg så kommet i en situation hvor jeg gerne skal have et nul foran alle værdier med en længde på 2.

Kan jeg gøre det i en funktion i databasen?
Avatar billede websphere Nybegynder
28. februar 2005 - 18:04 #1
Og hvis der er en der har en ide til hvordan, vil jeg da gerne høre om det..
Avatar billede arne_v Ekspert
28. februar 2005 - 18:06 #2
Prøv:

UPDATE tabel
SET felt =
CASE LEN(felt)
  WHEN 2 THEN '0' + felt
  ELSE felt
END
Avatar billede websphere Nybegynder
28. februar 2005 - 22:15 #3
Hej Arne, jeg blev enig med mig selv om at det var en alt for nem løsning der sikkert vil medføre flere fejl i programmet på lang sigt. Så jeg valgte at kode min håndtering af disse data om. Det tog "kun" små 4 timer, men jeg er sikker på det var det værd...

Men du skal selvfølgelig have dine point for det hurtige svar (jeg har dog ikke testet det) - så smid lige et svar.

Morten
Avatar billede arne_v Ekspert
28. februar 2005 - 22:23 #4
ok