Avatar billede kristoffer_o Nybegynder
28. februar 2005 - 15:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

XP programmer hænger, langsom

Jeg åbner lige det her spørgsmål igen da jeg fandt ud af, at problemet kun opstår når jeg ikke er logget ind som lokal administrator. Hvis jeg er logget ind som administrator er der ingen problemer.

Problemet
Efter at have installeret et netkort( trådløs ) SMC2835W 2.4 GHz 54 Mbps hænger alt. Hvis jeg trykker på Start->Alle programmer, så kan der gå flere minutter før listen med programmer, 7-kabale kan ligeledes være flere minutter om at starte op. Programmer der er åbne er der som sådan ikke nogen problemer med og der er heller ikke problemer med at skifte mellem disse.

I joblisten er der ingen aktivitet overhovedet, dvs. hukommelsesforbruget rykker sig ikke og er langt under grænsen for den fysiske hukommelse, cpu ligger på 0 eller 1% og der er ingen HD aktivitet. Ressourcer for kortet siger at der ikke er nogen konflikter. Selve kortet og internetforbindelsen kører uden problemer.

XP er opgraderet til SP2 og nyeste drivere for kortet er installeret. Der er kørt en fuld virus scan.

I det øjeblik jeg tager netkortet ud af PCMCIA-slottet kører XP som smurt(som det burde) og ligeså snart jeg sætter det ind igen kommer problemerne tilbage.

Kristoffer
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
28. februar 2005 - 16:42 #1
du kan prøve at fjerne "søg efter netværksdrev, og printere" i mappeindstillinger..?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
28. februar 2005 - 16:44 #2
iøvrigt evt. prøve at fjerne kortet i enhedshåndtering, og lade xp-installere det igen, og ellers lige se om der er nogle konflikter--..O)
Avatar billede kristoffer_o Nybegynder
09. marts 2005 - 22:40 #3
Den stod og lavede en time-out når jeg ikke havde min vpn-klient kørende. Det passer også med at det kun var et problem når jeg var logget på netværket og ikke når jeg var logget på lokalt.