Avatar billede axkris Nybegynder
28. februar 2005 - 10:33 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke connecte efter TCP/IP-filtering

Hej alle

Jeg kan ikke længere connecte til min sql-server fra Enterprise efter jeg satte den server, som sql-serveren ligger på, op til at lave TCP/IP-filtering. Og jeg har åbnet for port 1433.

Jeg kan godt connecte til database fra serveren (både i win og sql mode), men overhovedet ikke fra klienten.

Hvis jeg på serveren connecter via ip'en (til sig selv), så kan den heller ikke. Altså bliver dens forespørgslet filtreret fra.

Er der flere porte, som MSQL og Enterprise anvender, som skal være åbne?
Avatar billede axkris Nybegynder
28. februar 2005 - 10:45 #1
Jeg sammenlignede lige serveren med en anden server, som var tilsvarende sat op, dog havde den også følgende porte åbne:

Så synderen må være en af disse. Tilføjer nu alle tre, men hvad bruges de til?
Avatar billede axkris Nybegynder
28. februar 2005 - 10:53 #2
Hjalp heller ikke... hymmmmm
Avatar billede axkris Nybegynder
28. februar 2005 - 11:06 #3
Så nu slog jeg TCP/IP-filtering helt fra og så virkede igen. Men hvad gør jeg galt?
Avatar billede arne_v Ekspert
28. februar 2005 - 11:33 #4
Vildt gæt: lukkede du op for både TCP og UDP ?
Avatar billede arne_v Ekspert
28. februar 2005 - 11:34 #5
43 = whois
123 = NTP
433 = NNSP (hvad fanden det så end er)
Avatar billede axkris Nybegynder
28. februar 2005 - 11:38 #6
I TCP står der: "Permit only"

Ved UDP og IP står der "Primit all".
Avatar billede axkris Nybegynder
02. marts 2005 - 20:06 #7
Jeg kan stadig ikke connecte, fatter det ikke, for jeg har jo åbent for 1433. Jeg skal stadig koble ip-filtering fra, for at få hul igennem. Og på min anden server virker det altså fint, for der er der præcis de samme porte åbne.

Fatter minus.
Avatar billede axkris Nybegynder
02. marts 2005 - 20:14 #8
Connecter fra serveren til db:

localhost\minInstance
NT-sec
Virker

Prøv igen "ude fra":

mitDomæne.dk\minInstance
NT-sec
Virker IKKE

Login failed: Catalog informaion cannot be retrieved

Kobler jeg IP-filtering af, virker det.

Er der et eller andet DNS-ting, som jeg har koblet fra? Fordi jeg har nemlig også probmer med at oprette subdomæner på min IIS. Det kan jeg heller ikke... de virker ikke.
Avatar billede axkris Nybegynder
02. marts 2005 - 20:17 #9
Siger også sommetider:
Test connection failed because of an error in initializing provider. [DBNETLIB][ConnectionOpen(Connect()).]SQL Server does not exist or access denied.
Avatar billede axkris Nybegynder
02. marts 2005 - 20:27 #10
En port-scan afslører dog...

PORT    STATE    SERVICE
0/tcp    filtered unknown
25/tcp  open    smtp
80/tcp  open    http
110/tcp  open    pop3
143/tcp  open    imap
623/tcp  filtered unknown
664/tcp  filtered unknown
2525/tcp open    unknown
3389/tcp open    ms-term-serv

...at der er et eller andet galt med den service, som lytter til 1433. Hvad kan det dog være? (Den står som åben i IP-filtering)
Avatar billede axkris Nybegynder
02. marts 2005 - 20:59 #11
Arne_v hvad hedder en service, som åbner forbindelsen til sql-serveren?
Avatar billede axkris Nybegynder
02. marts 2005 - 21:20 #12
Har prøvet at genstarte sql-server (og også hele server) ifølge:
http://www.dbforums.com/t1114596.html

Løste det ikke.

Og der var heller ikke tale om en slammer-virus:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=9552d43b-04eb-4af9-9e24-6cde4d933600&displaylang=en#filelist

Hva... f.... kan'n så vær?
Avatar billede axkris Nybegynder
02. marts 2005 - 22:48 #13
Ahhhhhhh... en kammerat sagde til mig, at jeg skulle åbne 1055 og nu virker det igen.

Dejligt :-)

Men hvad søren sker der på 1055?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. marts 2005 - 22:51 #14
Port 1055 er registeret til:
  ANSYS - License Manager
Avatar billede axkris Nybegynder
02. marts 2005 - 22:53 #15
Som laver...? Licensen for win2003-serveren ....??
Avatar billede axkris Nybegynder
02. marts 2005 - 22:54 #16
Og hvad laver SQL server agent?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. marts 2005 - 22:59 #17
Jeg har ingen anelse om hvad ansyslmd laver.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. marts 2005 - 23:03 #18
Jeg mener at SQL server agent hænger sammen med SQLServer scheduler
Avatar billede axkris Nybegynder
02. marts 2005 - 23:09 #19
takker - nu har jeg lige sat den via EM til at scheldule et job i nat, men hvor kan jeg se henne, at det ligger der? (og hvordan kan jeg ændre det)
Avatar billede axkris Nybegynder
02. marts 2005 - 23:12 #20
Ah fundet, jobs ligger faktisk under SQL server agent folderen i EM.