Avatar billede p_burns Nybegynder
28. februar 2005 - 08:45 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Tør man satse på ip-telefoni?

Har gået og overvejet at nedlægge mit telefon fastnet abb. og tilmelde mig ip-telefoni hos www.telefin.dk
Men jeg ved ikke hvor stabilt det er endnu!
Har nogen erfaringer med ip-telefoni?
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
28. februar 2005 - 08:53 #1
Jeg har IP telefoni fra Telefin og er generelt glad for det, det er billigt at ringe til udlandet og i mit tilfælde er det en rigtig god løsning. Men... det er ikke helt uden problemer dog. Jeg har en 1024/256 forbindelse og hvis jeg fx modtager en halvstor mail mens jeg taler i telefon, så hakker min stemme i den anden ende. Det mest irriterende er dog at forbindelsen en gang i mellem simpelthen bliver skåret af, ca. hvert 10. minut og så må man ringe op igen.

Jeg har ikke brugt tid på at checke firmware version og evt. lave andre tweaks, da problemet med at man bliver cuttet af sandsynligvis ligger hos min udbyder.

Det var lige kort om mine oplevelser med ip-telefoni...
Avatar billede boxer Nybegynder
28. februar 2005 - 08:57 #2
Prøv lige at tjekke cybercitys tilbud om bredbånd og telefoni:
http://www.cybercity.dk/privat/produkter/telefoni/telefoni_tilbud/index.phtml#pfsd543
Det overvejer jeg selv kraftigt at skifte til.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. februar 2005 - 09:07 #3
Du kan også bare starte med at lege med Skype. Det virker meget fint for mig. og jeg beholder min fastnet indtil videre.

Du skal tænke på at i tilfælde af strømsvigt eller problemer ved din ADSL udbyder vil du ikke kunne ringe nogle steder hen!
Avatar billede summer Mester
28. februar 2005 - 10:42 #4
Jeg er nu ret sikker på  p_burns har en mobiltlf. i så tilfælde.
Jeg har også Skype og det virker ret fint. Jeg har dog ikke kvittet tdc fastnet endnu, selv om det er en giga abb.afgift de opkræver.
Avatar billede krusnof Nybegynder
05. marts 2005 - 09:06 #5
www.goip.dk anbefaler jeg. God service, god forbindelse etc.
Avatar billede p_burns Nybegynder
09. marts 2005 - 16:25 #6
takker for de mange kommentarer.. hvis I vil have point så smid et svar :-)
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
09. marts 2005 - 16:26 #7
Nej tak, det er såmænd ligemeget med point - behold du bare dem.

Fandt du nogen konklusion?
Avatar billede p_burns Nybegynder
09. marts 2005 - 16:59 #8
Tror jeg prøver Telefin. Skal lige have lidt mere info om goip også... og oprettet en hurtigere netforbindelse :-)
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
09. marts 2005 - 17:01 #9
Held og lykke med det ihvertfald! :-)
Avatar billede boxer Nybegynder
12. maj 2005 - 22:10 #10
Kan spørgsmålet lukkes?
Avatar billede p_burns Nybegynder
14. maj 2005 - 17:01 #11
ja, men hvordan lukker man et spørgsmål når der kun er kommentarer?
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
14. maj 2005 - 17:09 #12
Tjae, du har jo sådan set allerede spurgt folk om de ville lægge et svar, uden at det skete, så mit forslag er at du selv lægger et svar og så accepterer dét... det vigtigste er at du fik hjælp til dit valg.
Avatar billede steelman Novice
18. maj 2005 - 16:59 #13
Som james_t_dk skriver kan du jo prøve det af med Skype inden du "konverterer" helt :-)
Men du kan også downloade X-lite (software-telefon) og prøve det af med den inden du ofre penge på evt. adaptor eller IP-telefon. Jeg går udfra at X-lite også kan bruges med Telfin - det virker ihvertfald fint med Musimi og Jubii-GoIP
Avatar billede p_burns Nybegynder
30. maj 2005 - 22:38 #14
ok ... dér ... takker !