Avatar billede smoky_larz Nybegynder
27. februar 2005 - 20:12 Der er 2 kommentarer

Canon ixus 30

Hej. jeg søger et kamera man kan have med i lommen, men som stadig tager gode billeder. jeg overvejer at købe et Canon Ixus 30. Er der nogen der kan give mig nogle gode råd eller komme med forslag til et alternativt kamera, som kan konkurrere med canon ixus 30 både på kvalitet og pris? Og i det hele taget en vurdering af dette kamera i forhold til prisen (i øjeblikket cirka 2000 kr.)
På forhånd tak!
Avatar billede cmk30 Nybegynder
27. februar 2005 - 23:26 #1
Hejsa, Ixus 30 er et superb godt kamera til prisen. De ting der er værd at nævne er Color Frigning. (lilla skær hvor kontraster mødes). Skarpe kanter, håndtere den heller ikke så smukt, samt "shutter speed". Det giver sig selv, at man med sådan et lille kamera ikke kan få det hele, men ser man borte fra dette, er det et af de bedste på markedet. Og så skal det lige siges, den er ekstremt hurtig.

De kameraer som lægger og konkurrer med denne, er HP R707, og Sony's DSC-L1 som også er 2 rigtige gode kameraer. Men når alt kommer til alt, vil jeg nok mene Canon's er det bedste :)

Står selv og skal have fat i et Ixus 40, og har nok fået fingerne i et iløbet af denne uge, så glæder mig meget :)

Mvh. Casper Knudsen
Avatar billede cmk30 Nybegynder
27. februar 2005 - 23:27 #2
Læs forresten god anmeldelser på dette site: http://www.dpreview.com
(Er på engelsk)