Avatar billede kiiim Nybegynder
27. februar 2005 - 16:16 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Firewall lukker intet igennem

Jeg har lige haft min computer formateret, og har nu installeret Norton Personal Firewall 2002 mm. Men jeg kan ikke downloade noget som helst ... jeg var nød til at midlertidigt slukke for firewallen for overhovedet at kunne opdatere windows...
Jeg har tit installeret Firewall, men har aldrig støt på dette problem før! Det er som om der hverken kan komme noget ind eller ud gemme den.

Jeg har rodet med den i lang tid nu, men kan altså ikke finde ud af det. Er der nogen ... ???
Avatar billede boxer Nybegynder
27. februar 2005 - 16:20 #1
Det er efterhånden længe siden jeg selv brugte norton. Men der er et sted, inde i indstillingerne, hvor den skal sættes til at spørge dig om de forskellige programmer må få internetadgang.
Avatar billede kiiim Nybegynder
27. februar 2005 - 16:23 #2
Ja, den funktion har jeg haft før (hvor programmet spurgte mig om jeg ville tillade en forbindelse hvis det opstod), men det spørger den ikke om mere, nu tillader den bare ikke noget.
Avatar billede boxer Nybegynder
27. februar 2005 - 16:32 #3
Hvis du ikke kan finde det inde in Firewallens indstillinger har jeg ikke en løsning. Men du kan altid prøve at geninstallere den.
Når du installerer er der en række spørgsmål der skal udfyldes - er dette gjort korrekt?
Hvis du vil geninstallere Firewallen så kør lige en defragmentering når du har afinstalleret - det kan godt hjælpe.
Avatar billede kiiim Nybegynder
27. februar 2005 - 16:50 #4
Jeg håber virkelig ikke det er nødvendigt at geninstallere noget ... der er ikke andre der liiige ved hvad problemet er???
Avatar billede kiiim Nybegynder
27. februar 2005 - 20:35 #5
ARGH !!!  Jeg kan ikke engang uploade noget til mit website, uden at jeg slukker for firewallen!!!

Er der ikke nogen der kan hjælpe ???????
Avatar billede haverslev Novice
27. februar 2005 - 21:31 #6
Nu er det godt nok til norton 2004 (NIS) men:
Hvis man kører med Norton Internet security så er der jo en hel del programmer som kan/skal have adgang til nettet. Hvis man kun har givet programmerne tilladelse efterhånden som man har installeret dem, ja så laver Norton ien slags "summering" i opstarten og checker hvilke programme har tilladelse og hvilke har ikke. Det går der jo lidt tid med, alt efter hvormange programmer man har installeret.
Hvis man f.eks ikke har kørt en programscanning og givet de programmer Automatisk tilladelse . til at gå på nettet, ja så er den langsommere i opstarten.
Det kan ændres ved at udføre følgende.
Dobbeltklik på Norton globusen, nede ved uret, klik på linien "personlig firewall",
klik herefter på knappen "konfigurer"
Klik på Faneblad "programkontol", klik på knappen "programscanning"
Nu søger den hele computeren igennem, for programmer der vil/skal have adgang til nettet - nogen vil der står "automatisk" i og det er f.eks windows.
Når den er færdig med scanningen, er opgaven så at checke om alle programmerne der er fundet, skal have adgang til nettet.
Hvis man har nogle programmer, som man ikke ved hvad er og hvad de gør, så lad være med at give adgang. Her opfordre jeg til at hente f.eks programmet Spybot eller Ad-Aware og scanne sin pc igennem for snavs (spyware)
Hvis man derimod kender alle sine programmer, som vil have adgang til nettet - så sæt flueben i dem, ved at klikke på knappen "marker alle", Klik på knappen ”Udfør”
Avatar billede oz1jux Nybegynder
28. februar 2005 - 10:52 #7
Hvilken styrestystem bruger du?.
Jeg har XP på begge min maskiner, og bruger Norman antivirus samt Firewall har slå firwallen fra og bruger den der ligger i Windows XP service pak 2.

Mvh

Kim
Avatar billede kiiim Nybegynder
28. februar 2005 - 14:22 #8
Jeg bruger ME.
Når jeg sætter Norton til at scanne efter alle programmer der kan gå på nettet får jeg ca 70 hits - og alle er sat til "automatic", hvilket jeg går ud fra betyder at det finder den selv ud af. Der er ikke nogen der er blocked!
Avatar billede oz1jux Nybegynder
28. februar 2005 - 16:29 #9
Prøve at se hver enkelt indstillin efter. Selv om den står til automatic kan det godt være der er blokeret.

Mvh

Kim
Avatar billede boxer Nybegynder
12. maj 2005 - 22:11 #10
Kan spørgsmålet lukkes?
Avatar billede kiiim Nybegynder
13. maj 2005 - 13:25 #11
Ja det kan det ... hvis der er nogen der vil give et "svar"!!! ;)
-Og løsningen på det hele var at jeg formaterede min computer 2-3 gange, og så duede Firewallen igen!
Avatar billede haverslev Novice
13. maj 2005 - 13:36 #12
Ønsker ikke points, da min kommentar/løsning jo ikke hjalp dig ;o)
Avatar billede kiiim Nybegynder
13. maj 2005 - 16:51 #13
okay - så svarer jeg selv.
Avatar billede boxer Nybegynder
13. maj 2005 - 18:10 #14
Nemlig - man tager selv pointene når der ikke er givet et svar der kan bruges :o)