Avatar billede laurids Nybegynder
27. februar 2005 - 01:03 Der er 37 kommentarer og
2 løsninger

netværk virker kun lidt !

Jeg har 4 pc'er a, b, c og d som er sat sammen i et netværk med adgang til internetet. Som samlingspunkt benyttes en router.
pc a og b går direkte i routeren.
pc c og d går igennem en hub og derefter i routeren.
hver pc er tildelt hver sin ip men har samme subnet og primær og sekundær dns.
Alle pc'er kører med win xp med sp2 og benytter tcp/ip protokol Qos-pakkedeling(hvilket jeg ikke ved hvad er),fil og udskriftsdeling til microsoft-netværk og Klientprogram til Microsoft netværk.

alle computere går fejlfrit og uden problemer på internettet men internt kører det overhovedt ikke.
pc b kan komme ind i b shared men ikke omvendt.
pc a kan godt, ved søning se pc c men kan ikke komme i nærmere kontakt(får at vide at at c ikke er tilgængelig og jeg muligvis ikke har tilladelse til at bruge denne),c kan over hovedt ikke hverken se eller komme i kontakt med nogen.
En a mine venner satte netværket op ved hjælp af noget beui protokol og da virkede det. Men nu har jeg haft et par af maskinerne formateret og nu virker det bare ikke.
håbede man kunne gøre noget mere enkelt end at benytte beui, mener det er ret omstændigt.

hjælp har meget brug for det.
Avatar billede leif Seniormester
27. februar 2005 - 01:54 #1
1. Kører I Arbejdsgruppe eller Domæne ? Hvis Arbejdsgruppe, kører I så samme Arbejdsgruppe ?
2. Er Gæstekontoen aktiveret på maskinerne ?
3. Har I password på jeres brugere ?
Avatar billede laurids Nybegynder
27. februar 2005 - 10:10 #2
vi kører allesammen med arbejdsgruppe (MSHOME)
gæstekontoen er ikke aktiveret
altså vi skal ikke bruge et password for at bruge maskinerne
Avatar billede j.andreasen Nybegynder
27. februar 2005 - 14:46 #3
Har du lavet brugeradgang dvs søns navn på din maskine og omvendt
det er muligt at bruge netbui på xp men ikke særlig sikkert
Avatar billede laurids Nybegynder
27. februar 2005 - 16:31 #4
Nej det tror jeg ikke navnene på de andre pc'er står ikke nogen steder i min. hvis det er det du mener
Avatar billede j.andreasen Nybegynder
27. februar 2005 - 16:40 #5
I brugerstyring laver du på din søns pc dit navn i den delte mapper
modsatte musetast og gør dig til bruger af denne manne og eller drev :-)
Avatar billede laurids Nybegynder
27. februar 2005 - 16:52 #6
hvordan kommer jeg ind i brugerstyring, kan ikke finde noget der hedder det
Avatar billede j.andreasen Nybegynder
27. februar 2005 - 16:56 #7
soory det er jo Xp brugerkonto
Avatar billede laurids Nybegynder
27. februar 2005 - 17:00 #8
Læste i et af de andre forum at man ikke kan bruge en subnet som hedder 255 (det gør jeg) hvis man samtidig kører med tcp/ip.
Har det noget på sig
Avatar billede j.andreasen Nybegynder
27. februar 2005 - 17:09 #9
Jeg køre det med 192,168,xxx.xxx
og 255.255.255.0
og tcpip med en xp mod to 2000 ingen problemer
kan du pinge mellem alle maskiner ??
Avatar billede laurids Nybegynder
27. februar 2005 - 17:16 #10
ja til b og d men ikke til c
Avatar billede j.andreasen Nybegynder
27. februar 2005 - 17:21 #11
er det workgroup Mshome  på alle maskiner ??
er det samme gruppe 192.168.20.xxx ??
hvad med firewall Har du spæret for alt ??
Avatar billede leif Seniormester
27. februar 2005 - 17:30 #12
Som et forsøg start med at slå Firewall fra !
Avatar billede laurids Nybegynder
27. februar 2005 - 17:33 #13
alle maskiner kører mshome
alle maskiner 192.168.0.xx
der firewall i routeren men den skulle ikke kunne gøre noget (det har virket)
så er der firewallen i sp2 den har jeg slået fra
Avatar billede j.andreasen Nybegynder
27. februar 2005 - 17:42 #14
kan c pinge sig selv ??
Avatar billede laurids Nybegynder
27. februar 2005 - 17:52 #15
c kan pinge alle andre men ikke sig selv
Avatar billede leif Seniormester
27. februar 2005 - 17:55 #16
Du siger C kan hverken pinge sig selv eller andre ?
Avatar billede laurids Nybegynder
27. februar 2005 - 17:59 #17
C kan pinge alle UNDTAGEN sigselv
Avatar billede j.andreasen Nybegynder
27. februar 2005 - 18:15 #18
Det ser ud som at netkort dirver er def = forkert eller i stykker :-(((
Avatar billede laurids Nybegynder
27. februar 2005 - 18:19 #19
jamen c kan jo uden problemr gå på nettet
Avatar billede leif Seniormester
27. februar 2005 - 18:23 #20
Og Firewallen er slået fra ? Evt. prøv at reinstallere kortet !
Avatar billede laurids Nybegynder
27. februar 2005 - 18:25 #21
netkortet hedder "intel pro/100" vil det sige at den kun kan kører 10 Mbit. Den hub den går igennem er kun en 10 Mbit hub, kan det give problemer.
Avatar billede laurids Nybegynder
27. februar 2005 - 18:28 #22
*ikke kan kører 10 Mbit
Avatar billede leif Seniormester
27. februar 2005 - 18:42 #23
Når du kan komme på nettet er det nok ikke det !
Avatar billede laurids Nybegynder
27. februar 2005 - 18:46 #24
okay har sat en 10/100 mbit switch i istedet for huben og så har reinstaleret netkortet
Avatar billede laurids Nybegynder
27. februar 2005 - 20:30 #25
ingen forskel
a b og d kan pinge hinanden
c kan pinge alle men ikke sig selv
Avatar billede j.andreasen Nybegynder
28. februar 2005 - 02:12 #26
Prøv flg med telnet
C:\telnet /?

telnet [vµrt [port]]

  vµrt    angiver vµrtsnavnet eller IP-adressen pÕ den fjerncomputer,
            der skal oprettes forbindelse til.

  port    Angiver portnummeret eller
            navnet pÕ tjenesten.
Avatar billede laurids Nybegynder
28. februar 2005 - 13:48 #27
altså jeg kommer ind i telnet så skriver jeg o og så ip addressen til c. Det kan den ikke den siger at der ikke kan oprettes forbindelse
prøvede igen men til en anden pc men det kan den heller ikke
Avatar billede j.andreasen Nybegynder
28. februar 2005 - 17:01 #28
prøv flg net use \\maskinnavn\deltdrev så får man som regel en fejl medelse
det foregård i command promt
Er det Xp Home ????
Avatar billede laurids Nybegynder
28. februar 2005 - 17:43 #29
ja det er xp home
hvis jeg har gjort det rigtit så siger den at den ikke kan finde stien
jeg prøvede følgende:
1.  \\ch\deltdrev
2.  \\ch\
begge gange sagde den at den ikke kunde finde stien
Avatar billede j.andreasen Nybegynder
28. februar 2005 - 17:50 #30
Med net use foran
Der er et eller andet med xp home de har fjernet en del af netværket i den hvilken del /dele ved jeg ikke

Kan du skrive net use /?
og få hjælpefilen frem ??
Avatar billede laurids Nybegynder
28. februar 2005 - 18:53 #31
det kommer kun sort glimt det er det hele
Avatar billede j.andreasen Nybegynder
28. februar 2005 - 19:01 #32
gå i start kør
skriv cmd enter
dos promt
ellr kør det fra komnandopromt /komandopromt i tilbehør
vender tilbage i morgen :-((
Avatar billede j.andreasen Nybegynder
01. marts 2005 - 15:48 #33
Hej igen jeg tror det letteste er at installere netbui :-(((

http://www.safenet.no/article/articleview/222/1/3/
Her er et link
Avatar billede laurids Nybegynder
01. marts 2005 - 21:55 #34
Ja men den skulle være mindre sikker
Avatar billede j.andreasen Nybegynder
03. marts 2005 - 13:28 #35
Jo det er lidt mere usikkert men hvis du har en firewall sat op foran din internetforbindels
xp home mangler et eller andet i forhold til xp pro
Avatar billede laurids Nybegynder
04. marts 2005 - 16:31 #36
Nå, har installeret beui på alle maskinerne og nu kvirker det perfekt. men en af maskiner kan nu stadig ikke pinge sigselv men lige meget nu virker det, tak for hjælpen.

ps husk lige at bede pc'en om at vise skjulte filer, så tager det ikke så lang tid at finde dem.
Avatar billede j.andreasen Nybegynder
04. marts 2005 - 16:39 #37
Hej igen den der ikke kan pinge sig selv kan den se de andre maskiner ??
og kunne den med kun IP
Avatar billede laurids Nybegynder
04. marts 2005 - 20:24 #38
alle kan se hindanden selvom den ene ikke kan pinge sig selv
Avatar billede j.andreasen Nybegynder
04. marts 2005 - 21:33 #39
Hej  Det må være dit netkort der driller
er det on board ???