Avatar billede bruger2004 Nybegynder
26. februar 2005 - 21:01 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Database hosting

Hej alle eksperter

Jeg har et problem, som nok er lille for jer men meget stort for mig :-).
Jeg har lovet en ven at "hoste" databasen for, normalt har jeg jo kun mine egne databaser, jeg skal jo så have oprettet en bruger og en database til en ven, hvilket jeg godt kan finde rundt i.
Mit problem ligger så i at lave en begrænsning sådan at min ven kun kan se den ene database som jeg laver til ham, han skal jo ikke kunne se alle mine data/regnskaber/kundeinfos i alle mine egne databaser, og så vil jeg også have lagt en grænse på størrelsen af databasen på 500MB.

Er der nogen det kan guide mig igennem det, gerne trin for trin, da jeg ikke er mester men kan finde ud af det jeg selv bruger.
På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. februar 2005 - 23:07 #1
Du skal oprette login & user til ham som kun har adgang til hans
database.

Hans database skal have sin egen data og log fil med fast størrelse.

Men jeg ved ikke om jeg kan give en trin for trin vejledning.
Avatar billede bruger2004 Nybegynder
01. marts 2005 - 22:22 #2
ja det lyder jo rigtigt, men jeg kan ikke lige finde ud af det ud fra det du skriver der jeg ved ikke om det er muligt at få uddybet lidt mere hvor de forskellige ting findes osv.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. marts 2005 - 22:30 #3
Jo da.

Har du Enterprise Manager ?
Avatar billede bruger2004 Nybegynder
02. marts 2005 - 23:24 #4
jo det har da.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. marts 2005 - 23:28 #5
oprette login:

server group
server
security
logins
add

oprette user:

server group
server
databases
database
users
add
Avatar billede arne_v Ekspert
02. marts 2005 - 23:29 #6
når du opretter databasen angiver du en størrelse af data fil og log fil
og fjerner krydset i automatic grow
Avatar billede bruger2004 Nybegynder
11. marts 2005 - 00:36 #7
hej, jeg undskylder det sene svar, men jeg har været i udlandet og ikke lige haft tid til at kikke ind her på eksperten.

jeg har nu fået det til at virke, men har lige et lille side spm - hvordan kan man gøre de databaser som MS SQL har med sig fra installationen få brugere, det virker jo fint med dem jeg har lavet siden de kan kun se den database de skal kunne osv. men fx master, model, tempdb osv. er jo synlige for alle men kan kun redigeres af admin, men jeg ville gerne om man kunne skjule dem for alle andre end admin.

så hvis du (arne v) lige smider et svar så får du point, og jeg takker for hjælpen.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. marts 2005 - 22:03 #8
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
11. marts 2005 - 22:03 #9
du kan vel ændre på adgangen ytil de databaser

men jeg ville ikke gøre det - jeg tror at du kan få mange problemer ved at gøre
det - de database må skulle bruges af SQLServer til mange ting
Avatar billede bruger2004 Nybegynder
13. marts 2005 - 23:47 #10
okay. og jeg takker endnu en gang for hjælpen.