Avatar billede phm1970 Mester
24. februar 2005 - 09:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Oprette ny profil med administrator rettigheder

Hvordan gør man det ?

Jeg har prøvet at normalt registrere en ny profil og gøre den til medlem af local domain admins, det har jeg hørt skulle være nok, men den nye profil har ikke lov til det hele, og må f.eks. ikke åbne remote consol vinduet, lave message tracking osv..
Avatar billede wise Seniormester
24. februar 2005 - 09:59 #1
på serverdokumentet i addressebogen kan du se hvem der må alle de forskellige ting på serveren.
Jeg ved ikke hvad der står der som standard. Vi har tilføjet en administratorgruppe som administratrorerne så blot er medlem af...
Avatar billede phm1970 Mester
24. februar 2005 - 10:53 #2
Jamen det var jo lige det jeg ledte efter, hvis du smider et svar kan jeg også give dig dine fortjente points
Avatar billede wise Seniormester
24. februar 2005 - 10:58 #3
Jammen så tak for points ;-)
Bemærk at du hvis relevant kan lave en gruppe der fx kan oprette databaser på serveren og en mindre gruppe personer der kan lave remoteadmin - der er ret mange niveauer der kan sættes...
Avatar billede phm1970 Mester
24. februar 2005 - 11:00 #4
Tak for tippet, men det er kun mig der skal kunne ændre noget på serveren (gud-kompleks) hehe
Avatar billede wise Seniormester
24. februar 2005 - 12:11 #5
he he gud-komplekset fungere bedst på små installation ...
Vi har 100+ servere around the world, der er det meget rart at der er nogle lokale folk der kan (bare lidt) på deres lokale servere. Selvfølgelig må det ikke kunne for meget ;-)