Avatar billede giant_player Nybegynder
23. februar 2005 - 19:33 Der er 2 kommentarer

Notes vælger ikke den rigtige ID fil

hej alle sammen

jeg har lidt problemer med at få notes til gører som jeg vil.
når jeg har installeret notes på en client maskine og kører setup'en for at konfigurer brugeren der skal bruge notes clienten.
Jeg skriver navnet på brugeren og serveren, klikker på "næsten", men det er det går galt notes vælger en forkert bruger eller en forkert ID fil.
Jeg kan ikke browser efter den rigtige ID fil, fordi notes tror den vægler den rigtige ID fil.

hvordan kan jeg fortælle notes at det skal lede efter ID filen på en bestemt sti/path på netværk eller hdd'en.

Jeg tænker på om der et sted i windows "registrerings database", som er blevet lavet under installation af notes, som peger på en sti/path til hvor notes "tror" ID filerne ligger.

Eller om der er en af filerne i det directory som notes er blevet installeret i, som man rette i for at fortælle notes at det skal på en anden sti/path.

nu håber jeg har forklaret problemet ordentlig og at der nogle der kan hjælpe mig.

Mvh og på forhånd TAK for hjælpen
Frederick = Giant_Player
Avatar billede vivler Nybegynder
23. februar 2005 - 21:37 #1
Lytter lige med.
Har selv haft sammen problem med R6, da den bruger registreringdatabasen noget mere en R5. Mit problem var at der havde været en anden bruger på pc'en, og jeg skulle have en ny bruger på, og normalt i R5, slettede jeg alt efter $$ i Notes.ini og lavede nyt setup som virkede ok, men i R6 fik Klienten fat i den gamle mailbase efter setup med ny bruger. Jeg løste det dog med at afinstallere og derefter slette alle spor i registreringsdatabasen og derefter installere klient igen, og så virkede det.

Jeg håber også er der findes en bedre løsning, så lytter med stor interesse med.
Avatar billede jogii Nybegynder
23. februar 2005 - 22:55 #2
Jeg er ikke helt sikker på om det følgende rammer dig, måske er det mere vivlers problem dette beskriver, men læs og vurder selv.

Du skal vælge "installer kun for denne bruger" og ikke vælge "installer for alle brugere". Notes6 er klar over at XP (og måske også W2K) kan installere programmer i Multiuser-mode.

I har sikkert oplevet programmer der under installationen spørger "Skal ikon for dette program tilføjes alle brugere?". Hmm, det er ikke det samme spørgsmålet i Notes gælder. Her bliver der spurgt: Skal det være muligt at flere brugere kan håndtere hver deres EGEN Notes på denne maskine. Se det er jo noget helt andet. Nu forbereder den at brugerne SKAL have deres databibliotek under "Documents and Settings" for præcis den bruger der lige nu er logget på XP/NT. Det vil under denne type installation IKKE være muligt at angive et data-bibliotek, det styrer Notes selv.

Jeg har oplevet at hvis man installerer Notes med "Kun for denne bruger" så er det nemmere at måtte angive ID-fil som man selv lyster, evt. fra en USB nøgle, netværksdrev eller diskette. Vælger man "alle brugere" så nægter den ofte at give mulighed for at angive ID-fil selv.