Avatar billede aspnoob Nybegynder
23. februar 2005 - 17:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

jMail connect?

Hej..

Jeg sidder og leger med jMail fra http://www.dimac.net/ ... og kunne godt tænkt mig at vide om det på nogen måde er muligt at få fat i den fejl meddelse dem kommer med hvis jeg indtaster nogle forkerte oplysninger når jeg forsøger at connecte til min pop3 account så jeg kan lave min egen "pæne" fejl meddelse i stedet for at jeg bare får en fejl som ligner denne:

jmail.POP3 error '8000ffff'

POP3: -ERR [AUTH] Invalid login

/test.asp, line 40
Avatar billede eagleeye Praktikant
23. februar 2005 - 17:31 #1
Jeg tror ikke man på Jmail POP3 del kan sætte op den skal lade være med at vise fejl koden. Dog kunne en mulighed være at bruge On Error Resume Next og tjkke på om der er kommet en fejl sener

<%
On Error Resume Next

..jmail kode..

If Err.Number <> 0 then
  Response.Write "Der er sket en fejl!  <br>"
  Response.Write "Error Number: " & Err.Number  & "<br>"
  Response.Write "Error Source: " & Err.Source  & "<br>" 'er måske tom
  Response.Write "Error Description: " & Err.Description  & "<br>"
  Error.Clear
End If
%>

Inde i if sætning If Err.Number <> 0 then  kan du jo så lave din egen fejl teskt evt ud fra Err.Number:

if Err.Number = "800fff" then response.write "forkert kode eller brugernavn"

Jeg ved ikke lige om den sidste if sætning passer men prøv at udskrive Err.Number så kan du se hvilken fejl kode der kommer så kan man rette det til ud fra det.
Avatar billede a1a1 Novice
23. februar 2005 - 17:38 #2
Nej ikke sådan..(med jmail)
jmail.logging = true
jmail.silent = true
if not jmail.execute then
response.write(jmail.errormessage & "<br>" & jmail.errorsource & "<br>" & jmail.log
else
response.write("Mail sendt")
end if

;o)
Avatar billede aspnoob Nybegynder
23. februar 2005 - 17:40 #3
Det er fandme smukt! (undskyld mit sprog :D)

Takker mange gange for hjælpen!

Smid et svar .. for de point er sq fortjent ;)
Avatar billede eagleeye Praktikant
23. februar 2005 - 17:40 #4
Ok her er et svar :)
Avatar billede aspnoob Nybegynder
23. februar 2005 - 17:41 #5
det er self eagleeye der skal smide et svar

a1 -> problemet er ikke at jeg forsøger at sende en mail ;)