Avatar billede kristoffer_o Nybegynder
21. februar 2005 - 22:48 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

XP programmer hænger, langsom

Efter at have installeret et netkort( trådløs ) SMC2835W 2.4 GHz 54 Mbps hænger alt. Hvis jeg trykker på Start->Alle programmer, så kan der gå flere minutter før listen med programmer, 7-kabale kan ligeledes være flere minutter om at starte op. Programmer der er åbne er der som sådan ikke nogen problemer med og der er heller ikke problemer med at skifte mellem disse.

I joblisten er der ingen aktivitet overhovedet, dvs. hukommelsesforbruget rykker sig ikke og er langt under grænsen for den fysiske hukommelse, cpu ligger på 0 eller 1% og der er ingen HD aktivitet. Ressourcer for kortet siger at der ikke er nogen konflikter. Selve kortet og internetforbindelsen kører uden problemer.

XP er opgraderet til SP2 og nyeste drivere for kortet er installeret. Der er kørt en fuld virus scan.

I det øjeblik jeg tager netkortet ud af PCMCIA-slottet kører XP som smurt(som det burde) og ligeså snart jeg sætter det ind igen kommer problemerne tilbage.

Er det noget BIOS eller er det et dårligt netkort jeg har købt?
På forhånd tak for hjælpen

Kristoffer
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
21. februar 2005 - 22:49 #1
Lyder som en hardware konflikt - prøv at gå i enhedshåndtering og se om der er nogle fejl der?
Avatar billede kristoffer_o Nybegynder
21. februar 2005 - 22:55 #2
Ingen fejl(Sorte udråbstegn i en gul cirkel) i enhedshåndtering. Under selve enheden står der også at der ikke er nogen konflikter.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
21. februar 2005 - 23:00 #3
TANKE: Har du en andet LAN forbindelse - altså med RJ45 stik ? Som du tidligere brugte ? Hvis  det er tilfældet så prøv at disable den; evt. i BIOS hvis muligt. Eller så i Enhedshåndteringen.
Sådan har jeg måtte gøre engang for at få et trådløs PCMCIA kort til at vinde hver gang...
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. februar 2005 - 23:01 #4
For mig lyder det som om du tager PCMCIA kortet ud mens windows kører? Bare så du ved det, så kan du ødelægge maskine/kort af ved det.
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
21. februar 2005 - 23:03 #5
Har du været på producentens (SMC) support side og hente den nyeste driver/program i forbindelse med din installering. Det kunne være du skulle prøve at afinstallere og geninstallere.
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. februar 2005 - 23:03 #6
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
21. februar 2005 - 23:04 #7
@ john_stigers: virker et PCMCIA kort ikke som USB med plug-and-play? Jeg oplever i hvert fald den samme ding-dung lyd ved indsættelse og udtagning, og har aldrig haft problemer?
Avatar billede kristoffer_o Nybegynder
21. februar 2005 - 23:13 #8
er lige væk i 15 minutter.
Avatar billede kristoffer_o Nybegynder
22. februar 2005 - 00:30 #9
-> majsmarken: Jeg prøvede at deaktivere netkortet til LAN forbindelse via enhedshåndtering og genstartede for en sikkerheds skyld, det hjalp ikke.

-> john_stigers: Det vil jeg være opmærksom på.

-> retaxes: jeg er ikke sikker på at jeg helt forstår linket i forhold til mit problem.
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. februar 2005 - 10:33 #10
du skal blot glemme mit indlæg, det var et andet problem der udløste det ;o)
Avatar billede kristoffer_o Nybegynder
23. februar 2005 - 11:24 #11
-> petkrug: Jeg har nu prøvet at afinstallere og geninstallere nyeste driver og tilhørende software og det virker ikke.

Hvis der ikke kommer flere bud lukker jeg snart spørgsmålet. I skal have tak for hjælpen.
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
23. februar 2005 - 11:33 #12
Jeg er ved at være blank - desværre. Håber du får løst problemet, på en eller anden måde.
Avatar billede kristoffer_o Nybegynder
26. februar 2005 - 14:22 #13
Lukker
Avatar billede kristoffer_o Nybegynder
26. februar 2005 - 14:41 #14
Jeg giver lige en kommentar igen, da jeg har opdaget, at hvis jeg er logget ind som administrator lokalt på computeren så er der ingen problemer overhovedet. Problemet opstår når jeg er logget ind på et domæne med min konto. Nogen ideer?
Avatar billede kristoffer_o Nybegynder
09. marts 2005 - 22:41 #15
Den stod og lavede en time-out når jeg ikke havde min vpn-klient kørende. Det passer også med at det kun var et problem når jeg var logget på netværket og ikke når jeg var logget på lokalt.