Avatar billede catman Nybegynder
18. februar 2005 - 11:48 Der er 5 kommentarer

Åben regnskab uden bruger

Hej,

Jeg har en database, hvor ingen kan huske nogen brugere. Er der nogen måde hvorpå man åbne et regnskab alligevel ?
Avatar billede amtoft Novice
18. februar 2005 - 11:55 #1
Du kan få et midlertidigt login ved din forhandler. Du skal udfylde et skema som du får, og betale en bunke penge. Ca. 3000 mener jeg.

Hvis det er Financials / Attain kan du indlæse en sikkerhedskopi. Første gang en nyindlæst sikkerhedskopi åbnes skal der nemlig ikke angives bruger / password.
Når den så er åben, kan du lave en ny bruger hvor du husker bruger / password.
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2005 - 13:13 #2
Hvis der er XAL, C5 findes brugeren Supervisor som regel og hvis den er oprettet uden password kan du komme ind.

Ellers kan man lave en ny installation og kopierer data-filerne (c5data.* for C5 og c_data.* for xal) fra den "låste".

Det kan dog ikke anbefales at bruge den nye installation til drift, da der kan være lavet felter i den "låste" som ikke findes i den nye.
Avatar billede catman Nybegynder
18. februar 2005 - 14:06 #3
Jeg har ikke en sikkerhedskopi
Avatar billede catman Nybegynder
18. februar 2005 - 14:06 #4
Det er Navision Attain
Avatar billede amtoft Novice
18. februar 2005 - 14:08 #5
Så er der ikke anden mulighed end at kontakte forhandleren, og betale hvad det nu koster.!