Avatar billede nhoff Nybegynder
17. februar 2005 - 22:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kopiering fra én Server til en anden

Jeg skal have flyttet/kopieret en database fra en MS SQL server til en anden. Jeg har Enterprise Manager og har prøvet at bruge wizard'en der hedder DTS Export Wizard.

Jeg kan fint få kopieret mine tabeller. Problemet er blot at en lang række felt-egenskaber forsvinder. Det drejer sig eks. om Identity, Allow null. Dertil bliver views sat ind som tabeller.

Da jeg har ca. 100 tabeller og skal foretage kopieringen jævnligt vil jeg høre om mine problemer kan løses ved at definere nogle indstillinger i Wizarden eller evt. bruge en helt anden metode?
Avatar billede arne_v Ekspert
17. februar 2005 - 23:03 #1
Du kan eksportere din database struktur som SQL scripts i Enterprise Manager
og køre dem på den anden maskine og så kun bruge DTS til data.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. februar 2005 - 23:05 #2
Tools
Database Scripting
Avatar billede nhoff Nybegynder
17. februar 2005 - 23:17 #3
Tak for tippet. Jeg tror nok jeg har lavet det såkaldte script. Jeg har i hvert fald fået en .sql-fil ud.

Men hvordan 'importerer' jeg det i en anden database?
Avatar billede arne_v Ekspert
17. februar 2005 - 23:19 #4
copy paster det ind i Query Analyzer og kører det
Avatar billede nhoff Nybegynder
17. februar 2005 - 23:37 #5
Jeg tænkte nok det ikke var så kompliceret :-). Tak for de gode tips.

Du skal lige smide et svar før jeg kan give point
Avatar billede arne_v Ekspert
17. februar 2005 - 23:40 #6
kommer her