Avatar billede oleoleo1 Nybegynder
17. februar 2005 - 22:00 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Firewall på Zyxel prestige 650r-31

Hej, jeg har en Zyxel prestige 650r-31 med cybercity opkobling.
Er der nogen der ved om man kan slå firewall'en fra i den, og i så fald hvordan?
Avatar billede snowball Novice
17. februar 2005 - 22:53 #1
Hvis du mener sådan så alle porte er åbne, så kan du følge vejledningen på http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/zyxel_650r/port_forwarding/vejledning/ til at forwarde alle porte til din LAN IP ved at skrive din LAN IP i det øverste felt.
Avatar billede levich Nybegynder
17. februar 2005 - 22:53 #2
Du kan foretage portforwarding, måske det du tænker på. http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/zyxel_650r/port_forwarding/vejledning/
Under punkt (b) kan du angive en helt serie af porte (f.eks. 0-40000)
Avatar billede levich Nybegynder
17. februar 2005 - 22:58 #3
Efter nærmere omtanke er det måske det her du vil ændre ved:
http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/zyxel_650r/filter_firewall/
Avatar billede oleoleo1 Nybegynder
18. februar 2005 - 00:07 #4
Levich; jeg har prøvet det nederste link men der er tilsyneladende stadig firewall på når jeg fjerner fluebenene.

snowball: det virker formentlig, men problemet er at jeg har 4-5 computere på nettet og jeg ved ikke hvilken ip jeg får, når jeg logger på. der må være en måde hvor man kan sætte det for alle de dynnamiske ip'er. der er vist noget der hedder telnet (ved ikke så meget om det, men det lyder som om at routeren har en slags promt?)
Avatar billede levich Nybegynder
09. marts 2005 - 10:53 #5
Hvis du laver en linje for hver af dine computere, hvor du forwarder alle porte (0-?) til deres respektive ip-adresser, som beskrevet her: http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/zyxel_650r/port_forwarding/vejledning/, så skulle det vist virke.
Avatar billede snowball Novice
09. marts 2005 - 10:55 #6
levich: Er du sikker på du kan sende den samme trafik videre til flere LAN IP'er? Det mener jeg ikke man normalt kan.
Avatar billede levich Nybegynder
09. marts 2005 - 11:02 #7
he he, snowball, det har du sgu ret i.
Hvad med at sætte en switch mellem routeren og computerne, og så forwarde al trafik til dens ip. Tja, måske altså. Jeg har ikke forstand på switches.
Avatar billede snowball Novice
09. marts 2005 - 11:06 #8
Så skal du bruge en hub da den jo sender alt trafik til alle dens porte - det gør en switch jo ikke. Ved så ikke om man kan få managed hubs sådan så man kan give den en IP.
Avatar billede oleoleo1 Nybegynder
10. marts 2005 - 16:03 #9
Routeren er bygget sammen med adsl-modemet..jeg har en switch+en anden router bagefter men det hjælper jo ikke (selvfølgelig). jeg har midlertidigt løst(tjo..) problemet, ved at foreward'e alle porte for en bestemt IP, som bliver sendt videre til en anden router, som altid er tændt og derfor beholder ip'en fra router 1. Der er nemlig 5 computere på netværket og jeg vil gerne have mine egne 2 (mac+pc) adskilt fra de andre...problemet er nu bare flyttet til router 2, som er en linksys..
jeg opretter nok et nyt spørgsmål..foreløbig tak for ulejligheden!
Avatar billede oleoleo1 Nybegynder
10. marts 2005 - 16:04 #10
her er lidt til kinden...
Avatar billede oleoleo1 Nybegynder
10. marts 2005 - 16:07 #11
Sorry Snowball, ved ikke hvordan man deler point'ne op i 2
Avatar billede levich Nybegynder
10. marts 2005 - 16:12 #12
Avatar billede snowball Novice
10. marts 2005 - 16:20 #13
oleoleo1: Jeg havde ikke lavet et svar, så derfor kunne du kun give levich point på det pågældende tidspunkt ;)