Avatar billede flim Nybegynder
17. februar 2005 - 15:13 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Undgå at give point til en selv

Sad lige og kiggede de spørgsmål igennem jeg havde svaret på under Min Konto.

Mange af spørgsmålene havde jeg selv svaret på (lukket), og synes derfor at det er forkert at de figurerer på listen over spørgsmål man har svaret på.

Når man ser hvad folk har svaret på, så kunne de i princippet have oprettet alle spørgsmålene selv og så derefter svaret.

Derfor synes jeg ikke at de spørgsmål man selv svarer på, skulle stå på ens liste over besvarede spørgsmål.

Ellers tak for en god service :-)
Avatar billede roenving Novice
17. februar 2005 - 15:16 #1
Enig !-)

-- og du behøver ikke sætte point-tal på, slet ikke når det er et forslag !-)
Avatar billede flim Nybegynder
17. februar 2005 - 15:16 #2
Well, så snupper jeg dem da lige selv igen med det samme :-)
Avatar billede screem_brille Novice
17. februar 2005 - 15:56 #3
Ikke enig, på den måde kan man se om folk har en tendens til at få hjælp og så selv lukke og derved beholde pointene, det er en svinsk måde at være på overfor andre som forsøger eller har hjulpet en, så nej det bør fortsætte som det er nu.
Avatar billede roenving Novice
17. februar 2005 - 15:58 #4
>>screem_brille

-- men på den måde indgår de også i de point, man har tjent ...
Avatar billede screem_brille Novice
17. februar 2005 - 16:08 #5
Ja det gør de, og den del skulle laves om, så langt er vi enige, men ikke i at man ikke skal kunne søge på det, jeg svarer personligt ikke folk som har svaret på mange af deres egen spørgsmål (det er regulært nasseri af andres hjalp)
Avatar billede fixxxer Nybegynder
21. februar 2005 - 13:33 #6
1) Lav et flag der er gråt (ja, eller en anden farve)

2) Fjern muligheden for at spørgeren selv kan ligge svar.

3) Tilføj spørgen muligheden at lukke spørgmålet (en lille radio-markering under Kommentar)

4) Udvid feltet i databasen der fortæller hvilken status et spørgsmål har, sådan at det kan figurere som lukket.

5) Skriv dertilhørende PHP-kode.

6) Vupti, nu kan spørger lukke sit spørgsmål, uden selv at skulle svare på det og så acceptere sit eget svar.. det er sku da nemt.

Alternativt kan man lave et system som på www.experts-exchange.com hvor man requester at få sit spørgsmål lukket.. Det virker ganske godt.

Selvfølgelig skal der lige laves nogle koadmin værktøjer til at override sådanne handlinger hvis en spørger vil forsøge at nasse. Men det er en hel anden historie :-)

Eksperten.dk har massere af muligheder, men meget at lære.
Avatar billede screem_brille Novice
21. februar 2005 - 13:35 #7
fixxxer for eksperten er der intet der er nemt *GGG*
Avatar billede fixxxer Nybegynder
21. februar 2005 - 13:36 #8
Det tror jeg gerne.. Sidder stadig og hiver mig i håret når jeg glemmer at jeg ikke kan bruge eksperten via Firefox.
Avatar billede screem_brille Novice
21. februar 2005 - 13:40 #9
fixxxer det virker da særdeles fint her, altså Firefox ?
Avatar billede fixxxer Nybegynder
22. februar 2005 - 14:38 #10
Ikke her.. Jeg kan komme på forsiden, kikke i et par kategorier og spørgsmål. Men lige pludeslig, reagere den ikke når jeg trykker på et link på siden. Jeg skal lukke Firefox helt ned, og så kan jeg måske se Eksperten igen.