Avatar billede lowfire Nybegynder
16. februar 2005 - 20:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Database(fil) uden endelse.

Hey

Jeg har en database/fil uden endelse (*.mdb, *.mdf osv.), hvad er det når fil'en/databasen ingen endelsen har?
Er det den rå database eller er det en backup?

Det første der står i databasen/fil'en når den åbnes i EditPlus(Texteditor) er "TAPE".

Jeg har kigget de 44000 linier igennem, uden at finde noget som fortæller mig at det er en mdb, mdf, xls eller anden fil!

Fil'en skal bruges (restores) tilbage til/ind i MS SQL Server.

Jeg har prøvet med "Enterprise Manager" og "Import and Export Data", men uden held.

Help meeee :-)

Mvh

Michael.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
16. februar 2005 - 21:39 #1
Jeg skulle mene at det er en backup. Den får ingen endelse med mindre du vælger at give den én.

Du skal højreklikke på "Databases" og vælge "Restore ...".
Avatar billede lowfire Nybegynder
16. februar 2005 - 22:18 #2
Jeps, har fundet ud af det, takker.
Det var en backup, lavede en ny database med sammme navn, lavede derefter en backup af den, og restorede den med den database jeg havde liggende. Og nu virker det.

Opret et svar, og du får dine point.
Tak.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
17. februar 2005 - 10:16 #3
Super, glad for at det gik godt.

Inden du jubler, så check lige at teksten er kommet rigtigt ind, afhængig af collation kan der være problemer med æøå, ligesom der kan være problemer med currency.
Avatar billede lowfire Nybegynder
18. februar 2005 - 21:19 #4
Det checker jeg lige, takker.