Avatar billede ravion Nybegynder
16. februar 2005 - 13:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Driver til Citizen Printiva 700

Hej jeg søger efter en driver til en Citizen printiva 700 til win98 har prøvet med den driver som ligger på www.driverguide.com --> http://members.driverguide.com/driver/detail.php?driverid=5844
men den kan jeg desværre ikke bruge så vil høre om der er en der ligger inde med denne driver eller ved hvor jeg kan hente den.
På forhånd tak!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. februar 2005 - 13:55 #1
Du kan prøve med Win95 driveren: http://www.citizen-america.com/drivers/drivers/PRTAW95.EXE

Men ellers burde driveren være "indbygget" i Win98...

Og i sidste nødstilfælde kan du undersøge, om printeren kan "emulere" en anden printer (typisk IBM eller Epson). Så kan du bruge en driver til den givne printer.
Avatar billede milter Ekspert
16. februar 2005 - 13:56 #2
Avatar billede ravion Nybegynder
16. februar 2005 - 14:42 #3
Desværre har prøvet med dem der og synes ikke jeg kan få dem til at virke med 98 desværre
Avatar billede milter Ekspert
16. februar 2005 - 14:45 #4
Og du installerer driverne først, derefter slutter du printeren til og tænder den?

Husk at slette alle de gamle først, før du prøver en ny.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. februar 2005 - 17:44 #5
:-) Milter-> Det er en gammel parallelports printer vi har med at gøre. Den skal være sluttet til før driveren installeres (eller rettere - det har ingen betydning).

Men ja, det er fornuftigt at slette de gamle driverfiler imellem installationerne af de forskellige drivere. Hvis du kan printe en windows testside ud, har du navnet på alle de filer der er værd at slette.
Avatar billede ravion Nybegynder
17. februar 2005 - 15:06 #6
De drivere virker desværre ikke jeg prøver at køre den over en jetdirect 500x hp.
jeg har prøvet driveren uden at gå gennem jetdirect boxen og der vil den godt installere sig men lige så snart jeg slutter printeren til jetdirect boxen går det galt så melder den en fejl at .inf filen indeholder forkert information..
Avatar billede ravion Nybegynder
17. februar 2005 - 15:31 #7
Nå læste lige et sted at de ikke har lavet en win98 driver men kun en win95 driver som virkede i win98 men de ville ikke garentere at den virkede under alle omstændigheder så går udfra at det betyder den ikke virker desværre..
Avatar billede ravion Nybegynder
26. juni 2010 - 13:57 #8
Fandt ikke svaret.