Avatar billede andersblarsen Nybegynder
15. februar 2005 - 18:36 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

PDA + Navigation

Hi eksperter,

Jeg vil gerne have navigation i bilen.
Jeg har ingen idé om hvad det kræver for at få en god løsning til en lav pris.

Jeg har budgetteret med 4.000 ex. moms i alt (dvs. pda inklusiv navigationssoftware).

Selv har jeg kigget på HP iPAQ 4150 men jeg aner ikke hvilken slags software jeg skal vælge.

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede _carsten Nybegynder
15. februar 2005 - 20:01 #1
Tja - jeg kender kun X-road og TomTom 3 navigationssoftware og skal jeg vælge mellem disse 2 vil det blive TomTom 3, som jeg synes er den bedste og så har den egentlig et lækkert farvevalg i programmet i f.h.t. X-road.

Med en 4150 + TomTom skal du nok regne med godt 4.500 + moms.
Avatar billede andersblarsen Nybegynder
15. februar 2005 - 21:22 #2
Er en del interesseret i netop TomTom 3, men der findes flere versioner ik sandt? Jeg skal blot have den mest basale til DK, hvilken skal jeg så vælge?

Ved du hvor man kan købe det som samlet pakke, pda (gerne 4150) + tomtom?

Kan du foreslå en anden pda, som kan de mest elementære funktioner og som er billigere end 450'eren?
Avatar billede _carsten Nybegynder
15. februar 2005 - 21:50 #3
Der findes mange versioner, Scandinavia / Nordic er dem du skal gå efter.

Jeg har kun set HP iPaq 6340 som samlet pakke godt 6.000 + moms (har den selv)
dog kan du være heldig at finde HP iPaq 2210 i pakke med X-road.

2210 kan iøvrigt stort set det samme som 6340, bortset fra der ikke er telefon i 2210
Der er nok ikke mange 2210 tilbage på markedet, da afløseren er kommet (kan ikke hvad den hedder)

2210 kan mere end hvad jeg vil kalde elementære funktioner

TomTom får du svært ved finde under 2.500 incl. moms

Mit bedste bud - PDA
PDA:  http://www.edbpriser.dk/Showsubcategory.asp?ID=29
Vælg: HP/Compaq tryk søg

TomTom:
http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=164&Sort=Wanted&Soegeord=tomtom
Avatar billede andersblarsen Nybegynder
15. februar 2005 - 22:24 #4
Hi igen, jeg har lidt flere spørgsmål, har du msn? Min er anders_larsen@ofir.dk
Har fundet noget interessant udstyr som jeg vil høre dig om du kan "godkende"
Avatar billede _carsten Nybegynder
15. februar 2005 - 22:29 #5
Nej - jeg har ikke msn.
Avatar billede andersblarsen Nybegynder
15. februar 2005 - 22:34 #6
Ok ICQ eventuelt? AIM?

Hvis jeg skal give 2500 for TomTom inkl moms, så giver det mig omkring 2500 kr. at købe pda for. Jeg har kigget på flg. http://www.danskdatasalg.dk/default.asp?vis=vare&id=1517
Kan du fortælle fordele/ulemper ved den model?

Var det en TomTom-pakke som denne du kunne foreslå? http://www.danskdatasalg.dk/default.asp?vis=vare&id=1612
Avatar billede _carsten Nybegynder
15. februar 2005 - 22:43 #7
Kender ikke 1940 og kan ikke finde den på hp.dk, kender heller ikke den Samsung processor og der står intet om hvilket styresystem (version), alt sammen ting som foruroliger mig (måske ubegrundet)

TomTom:
Den er OK - HVIS DU KAN LEVE MED Kabel GPS, istedet for trådløs gps via bluetooth
selvom jeg vil sige at prisen er for høj når det er kabel gps.
Avatar billede andersblarsen Nybegynder
15. februar 2005 - 22:46 #8
Hvad er forskelligen på kaleb gps og bluetooth gps?
og hvor bevæger vi os prismæssigt hvis det er bluetooth gps
Avatar billede _carsten Nybegynder
15. februar 2005 - 22:50 #9
Kabel GPS = kabel mellem gps og pda
Bluetooth = trådløs forbindelse mellem gps og pda (op til 10 meter)

Det må være til finde til samme pris max. 2.500

Fandt 1940 her - ingen kanon stor maskine, den kan dog sagtens være OK, ville dog nok lige prøve den før jeg købte !
http://dk.kelkoo.com/b/a/ss_Hp_1940.html
Avatar billede andersblarsen Nybegynder
15. februar 2005 - 22:53 #10
Okay, hvad kan du anbefale mig, hvis jeg vil give 2500 kr. for en pda (inkl. moms) .. til nød kan jeg gå op på 3000 kr. .. Synes det er meget svært :/
Avatar billede _carsten Nybegynder
15. februar 2005 - 23:01 #11
Kender kun til HP

Hvis du skal købe uden at se/prøve, så må det blive HP iPaq 2210, men den ligger over dit prisniveau.

Så - skal du købe nu, må det blive 1940.

Vent til der er flere penge i kassen og så få det rigtige, der er mange nye modeller på vej pt.
Avatar billede andersblarsen Nybegynder
15. februar 2005 - 23:05 #12
Oki, men du skal i hvert fald have mange tak for hjælpen .. smid et svar så kan jeg lige give dig point
Avatar billede _carsten Nybegynder
15. februar 2005 - 23:07 #13
Der sker mange ting iøjeblikket, blandt andet nyt styresystem fra MS, så vent, vent, vent........