Avatar billede gipa Nybegynder
15. februar 2005 - 12:18 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

SQL server import/eksport

Hej!

Jeg havde engang en hjemmeside med en MS SQL database. Nu vil jeg have siden op at køre igen, og har købt et webhotel med MS SQL.
Desværre lader det til at være et større projekt at få databasen ind på webhotellet...

Nu gengiver jeg ting jeg er blank på, men det giver sikkert mening for Jer...:
Udbyderen er ikke så glad for at lave en restore på deres databaser, og spørger om jeg ikke i stedet har mulighed for at lave en SQL server til SQL server import/export.

Kan nogen hjælpe mig her? Ikke med at få mig til at forstå (selvom jeg da også meget gerne vil forstå det), men med at få det til at virke. Er ved at være lidt smådesperat...

:o)    Rie
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
15. februar 2005 - 12:33 #1
Har du Enterprise Manager? Det er det redskab som man oftest bruger til at redigere i databaserne, det følger med MS SQL.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. februar 2005 - 12:34 #2
Hvis du har adgang til Enterprise Manager og har direkte adgang til
begge databaser, bør du nemt kunne flytte de data.
Avatar billede gipa Nybegynder
15. februar 2005 - 12:50 #3
En databaseklog prøvede via Enterprise Manager, og endte så med at bede om at udbyderen skulle restore databasen ind på serveren.
Men det vil de så ikke... De foreslår i stedet at man laver en "server to server import", hvilket min databasekloge ikke kan fordi han ikke har en server oppe at køre selv.

Jeg tror ikke at der er direkte adgang til deres server, eftersom han bad om at de skulle restore databasen...? Gætter jeg på...
Så ved jeg ikke hvordan man skal kunne lave en server to server import, men det må man jo kunne når de skriver det?

Jeg er blank, kan I nok fornemme... Og imponeret over at det kan være så svært at få databasen ind på webhotellet.

Men jeg er på jagt efter nogen der vil hjælpe og gøre det for mig... Jeg Kan en af Jer gøre det, hvis I får databasen og oplysningerne?
Hjææææælp!!
Avatar billede gipa Nybegynder
15. februar 2005 - 12:55 #4
Og nej, jeg har ikke selv Enterprise Manager. Desværre, ellers kunne jeg selv prøve at lege lidt. Men lige nu er jeg afhængig af andre, som tilsyneladende ikke helt kan blive enige om hvordan man gør det...
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
15. februar 2005 - 13:58 #5
Den der skal kunne hjælpe er vel i sidste instans Udbyderen. Og når du ikke har Enterprise manager er det selvfølgelig fordi du ikke har købt en MS SQL, den er nemlig DYR, og ideen med at bruge en hosted løsning er jo at spare de penge.

Hvordan har du databasen? I en backup eller i Database/Log-filer?
Avatar billede gipa Nybegynder
15. februar 2005 - 14:32 #6
Ah...
Jeg prøvede at spørge udbyderen om vi ikke kunne gøre et eller andet, og så foreslog de at jeg skulle konvertere til en access-database indtil jeg fik løst det!
Så jeg tror ikke at jeg skal regne med den store hjælp derfra...
Problemet er jo også at hele hjemmesiden er bygget op om den database, så selv forsiden kun virker hvis den får lov at slå op i den. Så jeg tør ikke rigtig konvertere den til noget andet...

Jeg har databasen i en enkelt fil. Der står ikke hvad slags fil det er, den hedder bare hobby_backup, altså uden endelse... Så det er vel en backup-fil, hvis det er et svar...?
Avatar billede gipa Nybegynder
15. februar 2005 - 14:34 #7
Og så fylder den for øvrigt 19,5 MB, hvis det giver lidt mere info om opbygning og/eller indholdsmængde...?
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
15. februar 2005 - 15:09 #8
Har du adgang til din gamle database med Enterprise Manager? I så fald findes der en mulighed for generere SQL Script af hele strukturen i din database. Dette SQL Script må du så på en eller anden måde få eksekveret mod den nye server, noget der i princippet kan lade sig gære med ASP.

Hvis du i Enterprise Manager højreklikker på en tabel og vælger 'All Tasks' og derefter 'Generate SQL Scripts, kan du markere alle tabeller og vælge at få genereret SQL Script på både tabeller indexer m.m. Dette kunne vøre et godt udgangspunkt for at flytte din database.

Hvis strukturen er ens på begge servere, findes der muligheder for at overfære data efterpå.
Avatar billede gipa Nybegynder
15. februar 2005 - 15:29 #9
Jeg har databasen, men ikke Enterprise Manager, så jeg er lidt på den...
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
15. februar 2005 - 15:31 #10
Det er utvivlsomt en backup du har. Mig bekendt er den eneste måde at få den nogen steder hen, at restore den til en SQL-server.

Du må altså have hjælp, og jeg synes da bestemt det skal være udbyderen der gør det, evt. mod timebetaling
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
15. februar 2005 - 15:38 #11
Hvis du går ind på http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=D20BA6E1-F44C-4781-A6BB-F60E02DC1335&displaylang=en, er der muligheder for at downloade en 120 dagers evaluation edition af SQL Server 2000. Måske du kunne installere denne på en pc'er/server, restore din backup af databasen, og derefter generere sql af din database. Jeg går ud fra at du enten har en backup-fil, eller en detached fil af din database. Hvis det er en detached fil, kan du eventuelt attache den igen til din SQL Server.

Derefter kan man importere alle tabeller i Access, få denne database lagt op på serveren, og eventuelt med noget asp-kode flytte data fra Access-databasen over til SQL Serveren.

Der ligger noget arbejde i dette, og download af SQL Server er på 274 megabyte, så det afhænger lidt af hvor vigtige dine data er, om du skal kaste dig ud i dette projekt.....
Avatar billede gipa Nybegynder
15. februar 2005 - 16:27 #12
Av for søren...
Undskyld min frustration, men hvor svært kan det være at få en MS SQL database lagt ind på et MS SQL webhotel?!
Tror ikke at jeg kan overbevise udbyderen om at de skal restore...

Men ifølge udbyderen kan man jo via en MS SQL server importere/eksportere databasen.

Skal jeg over i en anden kategori for at bede nogen om at gøre det? Jeg er som sagt selv ret blank, og vil ikke rode mig ud i tre dages forvirring for noget andre kan gøre på et par minutter... Så jeg håbede egentlig at nogen herinde kunne gøre det (evt. for penge) hvis de fik databasen og alle oplysningerne...?
Avatar billede trer Nybegynder
25. februar 2005 - 12:50 #13
Af ren nysgerrighed - hvilken udbyder er det du har?
Avatar billede jtbroad Nybegynder
04. marts 2005 - 13:57 #14
Når udbyderen siger server til server tror jeg nok han går ude fra du endnu har adgang til den server din database lå på før i tiden. Har man det er det jo ikke et kæmpe problem. Hvis du kun har Db filen som backup fil er du ude i det sej træk de andre har forklaret.
Avatar billede jtbroad Nybegynder
04. marts 2005 - 13:58 #15
Alternativt, find en webhotel udbyder der er villig til at restore databasen og fortælle de andre de har mistet en kunde.
Avatar billede gipa Nybegynder
30. december 2006 - 22:03 #16
Jeg lukker lige tråden...  ;o)