Avatar billede sorenriis Nybegynder
15. februar 2005 - 01:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Konvertere MSSQL til MYSQL

Jeg har fået til opgave at ombygge et større site.

Det kører i øjeblikket i ASP/MSSQL, men skulle gerne ende i PHP/MYSQL.

Spørgsmålet er nu - hvordan får jeg fat i den database og konverteret den til MYSQL?

Jeg kan for det første ikke "finde" databasen - MSSQL ser ud til at fungere anderledes end MYSQL.

Mit andet problem er så (når jeg har fået taget en backup af MSSQL-databasen) at få den konverteret til MYSQL. Hvordan gør jeg det?
Avatar billede peterjs Nybegynder
15. februar 2005 - 01:55 #1
Her et program der kan konvertere mssql og meget andet bla. til Mysql:

http://www.realsoftstudio.com/sqlportermysqled.html
Avatar billede arne_v Ekspert
15. februar 2005 - 07:38 #2
Start Enterprise Manager og lave et SQL script for de tabeller du skal have
eksporteret, ret det til fra MS SQLServer syntax til MySQL syntax (hvis du kender
begge så er det ikke så svært) og læs ind i MySQL.

Så starter det rigtige arbejde. Nemlig arbejdet med at portere din applikation.
Avatar billede sorenriis Nybegynder
15. februar 2005 - 08:00 #3
Ok.. tak for svarene..

Men Enterprise Manager? Hvad er det og hvordan får jeg fat i det?
Avatar billede arne_v Ekspert
15. februar 2005 - 08:03 #4
Den kommer med MS SQLServer (undtagen med den gratis MSDE version)
Avatar billede sorenriis Nybegynder
15. februar 2005 - 13:23 #5
Jeg har ikke MS SQLServer...:(
Hvad gør jeg så? Findes der en anden måde at få den database hentet ned?

Sagen er den at jeg ikke har lavet det ASP/MSSQL site, men har nu fået til opgave at konvertere det da ham MSSQL eksperten på siden smuttede. Derfor er vi noget på den hvis der kræves Enterprise Manager, da ingen af os har det program.
Avatar billede sorenriis Nybegynder
15. februar 2005 - 13:27 #6
Hvad er det præcist for et "program" vi skal have fat i?
Hedder det bare MS SQLServer (hvis altså der ikke er andre muligheder)?
Avatar billede arne_v Ekspert
16. februar 2005 - 21:46 #7
Principielt kan du jo også skrive et lille program i ASP/PHP/Java/VB6/C#/C++/whatever
som læser data fra SQLServer og skriver data til MySQL (kræver selfølgelig
direkte adgang til begge databaser).
Avatar billede sorenriis Nybegynder
07. marts 2005 - 13:56 #8
Lukket...