Avatar billede leif Seniormester
14. februar 2005 - 22:28 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

ID expire i iNotes

Hej,

Jeg står i den situation at jeg skal til at lave en brugere som skal være rene iNotes brugere !

Men hvis vi nu vælger at de alligevel skal have ID som alle os andre, hvad gør man så når IDen er ved at expire ?

Certifier jeg dem via Recertify eller skal jeg trække deres ID ud, certify den og ligge den igen ?

Eller hvad ville i gøre ?

Fra
Leif
Avatar billede wise Seniormester
14. februar 2005 - 23:17 #1
Check med jævne mellemrum hvilke der er ved at udløbe og recertificer dem via Adminp - det er jeg begyndt at gøre med alle efter jeg opleveede at under 10% rent faktisk læste den meddelelse der kom om at de skulle anmode om recirtificere - hvilket resulterede i 90% brugere som panik-panik pludselig ikke kunne komme ind i notes - altså på den mest kritiske dag...
Avatar billede leif Seniormester
14. februar 2005 - 23:56 #2
Må vel deres ID file i mailboxen også blive fornyet ?
Avatar billede wise Seniormester
15. februar 2005 - 00:06 #3
Det ved jeg ærlig talt ikke, jeg har ikke nogle brugere med indlejerede id-filer - men ja, det tror jeg. For det er ved login at tingene opdateres - præcis som hvis du lavede en navneændring eller lignende...

/Lasse
Avatar billede leif Seniormester
21. februar 2005 - 21:57 #4
Okay, må se når folk begynder at brokke sig !
Avatar billede leif Seniormester
21. februar 2005 - 21:57 #5
Vil du have point ?
Avatar billede wise Seniormester
22. februar 2005 - 11:35 #6
Det er sgu op til dig jeg går ikke så meget op i dem - men her er da et svar ;-)
Avatar billede leif Seniormester
22. februar 2005 - 22:00 #7
Nu må vi se hvordan det kommer til at gå !
Avatar billede wise Seniormester
22. februar 2005 - 22:19 #8
takker
du må gerne melde tilbage så vi + andre senere kan "lære" af det ;-)
Avatar billede leif Seniormester
22. februar 2005 - 22:23 #9
Jeg skal se ad om jeg husker det !

Lige et side spørgsmål ? Kommer R6 ikke op med advarsler om at ID er ved at Expire ! Så lige at min egen udløber d. 17-03-2005 ? Mener da R5 kom op i meget god før !
Avatar billede wise Seniormester
22. februar 2005 - 22:36 #10
joee vores R6 er da kommet op med det (det var der jeg fandt ud af at forny via adminp) men jeg kan ikke huske varslen...