Avatar billede fynbo Nybegynder
14. februar 2005 - 21:57 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Elektronen.dk - Inspiration

http://www.infinito.dk/elektronen.dk/

Hvad mangler på sitet.. er det ikke for firkantet og kedeligt? kom med nogle gode råd og idéer, har set mig blind på det :)
Avatar billede visualdeveloper Nybegynder
14. februar 2005 - 21:58 #1
tager utrolig lang tid at loade... kigger på siden...
Avatar billede visualdeveloper Nybegynder
14. februar 2005 - 22:00 #2
hvilket program har du brugt til at lave billedet med BMW'en og logoet ?
Avatar billede fynbo Nybegynder
14. februar 2005 - 22:13 #3
jeg ved godt den er sløv. der er noget galt med DHT's servere.

Jeg har brugt Photoshop
Avatar billede mjl Nybegynder
14. februar 2005 - 22:42 #4
Sløv - min 2 Mbps. virker som et 14.4 modem
Avatar billede mjl Nybegynder
14. februar 2005 - 22:43 #5
Lav det om, eller få en anden server - det er totalt ringe med den hastighed!!!
Avatar billede fynbo Nybegynder
14. februar 2005 - 22:45 #6
Sitet ligger hos DHT, Danmarks største og dyreste udbyder. Der er intet galt med hastigheden normalt, deres servere er vist nede i disse timer.

Kan I ikke kommentere designet fremfor hastigheden?
Avatar billede mjl Nybegynder
14. februar 2005 - 23:05 #7
...jeg venter til "Danmarks største og dyreste udbyder" også for deres udstyr til at virke - man kan jo ikke bedømme noget der ikke vil hentes ned!
Avatar billede annettef Nybegynder
15. februar 2005 - 09:00 #8
Hej

Har lige kigget på siden - og min første tanke var: hvorfor skal jeg klikker på 'fortsæt' i stedet for bare at komme direkte ind til siden med indholdet. Da jeg så havde klikket på fortsæt, var min næste tanke: det er godt nok grå!

Har er hvad jeg synes
1) Jeg synes på en eller anden måde at det virker generende at jeg først skal klikke på fortsæt for at komme ind og se selve indholdet på siden. Hvis jeg ønsker at købe eller bare læse om en alarm eller noget andet, så gider jeg ikke først at skulle klikke på et link for at komme ind til det jeg egentligt kom efter --> spild af tid.

2) Jeg synes så til gændgæld at det foto af BMW'en du har på forsiden er flot og virker indbydende. Men kunne det ikke på en eller anden måde sættes ind i selve designet af siden i stedet for? Eventuelt i toppen af siden der hvor logoet også er.

3) Noget andet med hensyn til fotoet af BMW'en. Nu har jeg ikke en sk.. forstand på biler, så jeg kunne sagtens komme til at tro at de ting du sælger kun kan bruges til en BMW, fordi jeg med det samme (trods min lille viden om biler) kan se at det er et foto af en BMW. Kunne der ikke gøres et eller andet ved fotoet så BMW logoet ikke er så tydeligt? Evt fra en anden vinkel eller noget.

4) Farverne på siden er meget grå. Jeg har ikke noget konkret forslag til hvilke andre farver der kunne være gode, men måske ville det hjælpe hvis baggrunden omkring siden (den grå gradient) var en lysere farve.

Ellers en god opbygning af siden. Virker meget overskueligt.

Håber du kan bruge dette til noget :o)

/Annette
Avatar billede fynbo Nybegynder
15. februar 2005 - 12:32 #9
tak - andre idéer?
Avatar billede visualdeveloper Nybegynder
15. februar 2005 - 12:49 #10
hvilket program har du brugt til siden, Dreamveawer, Frotpage ???
Avatar billede fynbo Nybegynder
15. februar 2005 - 13:48 #11
visualdeveloper> Photoshop CS, Dreamweaver MX, FlashFXP. Gider du ikke snart komme med en kommentar om designet, fremfor det her. Det er spild af tid, at jeg skal logge ind bare for at svare på dine spørgsmål, som ingen relevans har.
Avatar billede visualdeveloper Nybegynder
15. februar 2005 - 14:56 #12
siden er meget flot men jeg synes måske at farverne er lidt for kedelige som her
www.home-maker.dk
der mangler måske en eller 2 skrappe farver. gør fx dine knapper lidt mere røde end nu (nu er de meget lyserøde).
Lav evt en bund, fx en sort box lige som øverst bare lidt smallere og skriv et eller andet i den (fx copyright eller bare dit navn eller Elektronen.dk.
Tilføj evt. noget metadata (www.metamaten.dk) så siden kommer på google
læs evt en af de mange artikler her på eksperten om hvordan din side kommer på google og andre søgemaskiner.
Her er to gode artikler som er de 5 points værd !
http://www.eksperten.dk/artikler/82 - Google
http://www.eksperten.dk/artikler/84 - Yahoo