Avatar billede gui Nybegynder
14. februar 2005 - 19:46 Der er 55 kommentarer og
1 løsning

gennemse logfil "HijackThis"

der kommer et vindue hvori står "Generic Host PRocess for Win32 services har fundet en fejl og afsluttes. vi beklager ulejligheden"

har lige haft formateret min computer, og den gjorde det igen :S

kørte HijackThis med deaktiveret systemgendannelse, og i fejlsikret tilstand.

Logfile of HijackThis v1.98.2

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Documents and Settings\Finnbogi\Skrivebord\hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page =
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&pver=6&ar=msnhome
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd={SUB_PRD}&clcid={SUB_CLSID}&pver={SUB_PVER}&ar=home
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
R3 - Default URLSearchHook is missing
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Antivirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Antivirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Windows Graphic Spooler] hostsvc32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [zonalarm Personal Firewall] real.updat.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [GhostStartTrayApp] D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Ghost\GhostStartTrayApp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AcctMgr] D:\Programmer\Norton SystemWorks\Password Manager\AcctMgr.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [{0228e555-4f9c-4e35-a3ec-b109a192b4c2}] C:\Programmer\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Windows Graphic Spooler] hostsvc32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [zonalarm Personal Firewall] real.updat.exe
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Microsoft Windows Graphic Spooler] hostsvc32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1107886412265
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
R3 - Default URLSearchHook is missing
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Antivirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Antivirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Windows Graphic Spooler] hostsvc32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [zonalarm Personal Firewall] real.updat.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [GhostStartTrayApp] D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Ghost\GhostStartTrayApp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AcctMgr] D:\Programmer\Norton SystemWorks\Password Manager\AcctMgr.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [{0228e555-4f9c-4e35-a3ec-b109a192b4c2}] C:\Programmer\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Windows Graphic Spooler] hostsvc32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [zonalarm Personal Firewall] real.updat.exe
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Microsoft Windows Graphic Spooler] hostsvc32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1107886412265

på forhånd tak.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. februar 2005 - 19:52 #1
Jeg kigger lige på den ..
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. februar 2005 - 19:52 #2
Jeg tror du skal lave en repair af din installation: http://fromsej.dk/html/repair.html
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. februar 2005 - 19:52 #3
(loggen er ren)
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. februar 2005 - 19:54 #4
Det passer ikke helt - denne er snavs, så vent på tonnys dom: O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Windows Graphic Spooler] hostsvc32.exe
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. februar 2005 - 19:54 #5
Loggen er bestemt ikke ren. Der kommer en procedure om nogle minutter.
Avatar billede gui Nybegynder
14. februar 2005 - 19:57 #6
mm.. glæder mig til en ren computer :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. februar 2005 - 19:57 #7
Du har ret - linierne med real.updat.exe + hostsvc32.exe skal alle fixes :D
Avatar billede gui Nybegynder
14. februar 2005 - 19:58 #8
hvad skal jeg gøre siger du?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. februar 2005 - 19:58 #9
Hent denne Kaspersky scanner, den skal du bruge senere.
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - Virusscanner.

Hent også en nyere HiJackThis her:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
og brug den fremover.

Så skal du genstarte pc'en i fejlsikret tilstand. Klik F8 under opstart.

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, slet mapper og filer listet nederst.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&pver=6&ar=msnhome
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd={SUB_PRD}&clcid={SUB_CLSID}&pver={SUB_PVER}&ar=home
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Windows Graphic Spooler] hostsvc32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [zonalarm Personal Firewall] real.updat.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Windows Graphic Spooler] hostsvc32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [zonalarm Personal Firewall] real.updat.exe
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Microsoft Windows Graphic Spooler] hostsvc32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Windows Graphic Spooler] hostsvc32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [zonalarm Personal Firewall] real.updat.exe
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Microsoft Windows Graphic Spooler] hostsvc32.exe

---------------------------------------
Sletning af filer og mapper:
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
Brug af Start->Søg.
Klik på "Alle filer og mapper"
Klik på "Avancerede indstillinger"
Sæt flueben i de tre øverste.
Mapper:
<ingen>

Filer:
c:\windows\system32\real.updat.exe
C:\WINDOWS\system32\hostsvc32.exe

---------------------------------------
Så kører du engangsskanneren fra Kaspersky - Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.
---------------------------------------

Genstart normalt og kom med en ny log til kontrol
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. februar 2005 - 19:59 #10
tonny> vil ikke blande mig - men disse er ok?
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&pver=6&ar=msnhome
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd={SUB_PRD}&clcid={SUB_CLSID}&pver={SUB_PVER}&ar=home
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
Avatar billede gui Nybegynder
14. februar 2005 - 20:00 #11
er de det eller ej?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. februar 2005 - 20:01 #12
Ja, de er ok, men er redirectors, og dem plejer jeg altid at fixe.
Jeg kan ikke se det smarte i den forsinkelse der er i at have dem stående der, istedet for den direkte addresse *s*
Avatar billede gui Nybegynder
14. februar 2005 - 20:02 #13
okay takker.. prøver lige, og sender en ny log om lidt :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. februar 2005 - 20:02 #14
ok - det er nemlig ikke snavs, så undrede mig bare over ændringen der jo ikke er mærkbar :)
Avatar billede gui Nybegynder
14. februar 2005 - 20:29 #15
skal real.update.exe og hostsvc32.exe slettes manuelt fra system32 mappen, efter at jeg har fixet med HijackThis??
Avatar billede gui Nybegynder
14. februar 2005 - 21:02 #16
Logfile of HijackThis v1.99.0

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Ghost\GhostStartTrayApp.exe
D:\Programmer\Norton SystemWorks\Password Manager\AcctMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
C:\Programmer\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
D:\Programmer\Steam\Steam.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
D:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~4\GHOSTS~2.EXE
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Antivirus\navapsvc.exe
D:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~2\NPROTECT.EXE
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Antivirus\SAVScan.exe
D:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~2\SPEEDD~1\NOPDB.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Finnbogi\Skrivebord\hijackthis.exe

O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Antivirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Antivirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [GhostStartTrayApp] D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Ghost\GhostStartTrayApp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AcctMgr] D:\Programmer\Norton SystemWorks\Password Manager\AcctMgr.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [{0228e555-4f9c-4e35-a3ec-b109a192b4c2}] C:\Programmer\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Windows Graphic Spooler] hostsvc32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [zonalarm Personal Firewall] real.updat.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] d:\Programmer\Steam\Steam.exe -silent
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1107886412265
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: GhostStartService - Symantec Corporation - D:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~4\GHOSTS~2.EXE
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service - Symantec Corporation - D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Antivirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Unerase Protection - Symantec Corporation - D:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~2\NPROTECT.EXE
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Antivirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Speed Disk service - Symantec Corporation - D:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~2\SPEEDD~1\NOPDB.EXE
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe

clean??
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. februar 2005 - 21:04 #17
Du overså vist lige disse 2:
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Windows Graphic Spooler] hostsvc32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [zonalarm Personal Firewall] real.updat.exe

Fix - genstart - ny log :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. februar 2005 - 21:04 #18
ja slet dem, hvis de er der efter fix.
Avatar billede gui Nybegynder
14. februar 2005 - 21:04 #19
DOH!
Avatar billede gui Nybegynder
14. februar 2005 - 21:15 #20
sådan her ser loggen ud i fejlsikret tilstand:

Logfile of HijackThis v1.99.0

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Documents and Settings\Finnbogi\Skrivebord\hijackthis.exe

R3 - Default URLSearchHook is missing
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Antivirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Antivirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [GhostStartTrayApp] D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Ghost\GhostStartTrayApp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AcctMgr] D:\Programmer\Norton SystemWorks\Password Manager\AcctMgr.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [{0228e555-4f9c-4e35-a3ec-b109a192b4c2}] C:\Programmer\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1107886412265
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: GhostStartService - Symantec Corporation - D:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~4\GHOSTS~2.EXE
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service - Symantec Corporation - D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Antivirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Unerase Protection - Symantec Corporation - D:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~2\NPROTECT.EXE
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Antivirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Speed Disk service - Symantec Corporation - D:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~2\SPEEDD~1\NOPDB.EXE
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe

og sådan ser den ud i normal tilstand:

Logfile of HijackThis v1.99.0

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Ghost\GhostStartTrayApp.exe
D:\Programmer\Norton SystemWorks\Password Manager\AcctMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
D:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~4\GHOSTS~2.EXE
D:\Programmer\Steam\Steam.exe
D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Antivirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
D:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~2\NPROTECT.EXE
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Antivirus\SAVScan.exe
D:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~2\SPEEDD~1\NOPDB.EXE
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Finnbogi\Skrivebord\hijackthis.exe

O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Antivirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Antivirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [GhostStartTrayApp] D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Ghost\GhostStartTrayApp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AcctMgr] D:\Programmer\Norton SystemWorks\Password Manager\AcctMgr.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [{0228e555-4f9c-4e35-a3ec-b109a192b4c2}] C:\Programmer\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Windows Graphic Spooler] hostsvc32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [zonalarm Personal Firewall] real.updat.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] d:\Programmer\Steam\Steam.exe -silent
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1107886412265
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: GhostStartService - Symantec Corporation - D:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~4\GHOSTS~2.EXE
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service - Symantec Corporation - D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Antivirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Unerase Protection - Symantec Corporation - D:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~2\NPROTECT.EXE
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Antivirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Speed Disk service - Symantec Corporation - D:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~2\SPEEDD~1\NOPDB.EXE
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
Avatar billede gui Nybegynder
14. februar 2005 - 21:21 #21
problem??
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. februar 2005 - 21:22 #22
næh - der er jo meget der ikke startes i fejlsikker tilstand - derfor kan en log fra fejlsikker tilstand ikke bruges.
Avatar billede gui Nybegynder
14. februar 2005 - 21:22 #23
kan man godt fixe de 2 problemer uden at være i fejlsikker tilstand?
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. februar 2005 - 21:23 #24
P.s. AVG el. Norton - et af dem skal væk.
Afinstaller et af dem og smid så en ny log.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. februar 2005 - 21:23 #25
Måske - måske ikke. Derfor er det bedst at fixe i fejlsikker tilstand.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. februar 2005 - 21:27 #26
Ja, prøv lige at fixe dem i normal tilstand, eller alternativt skal du logge ind som den samme bruger i fejlsikret tilstand som i normal tilstand. Ikke som administrator !!.
(er først online igen imorgen)
Avatar billede gui Nybegynder
14. februar 2005 - 21:30 #27
ny log etfer at have afinstalleret AVG

Logfile of HijackThis v1.99.0

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Ghost\GhostStartTrayApp.exe
D:\Programmer\Norton SystemWorks\Password Manager\AcctMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
C:\Programmer\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
D:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~4\GHOSTS~2.EXE
D:\Programmer\Steam\Steam.exe
D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Antivirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
D:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~2\NPROTECT.EXE
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Antivirus\SAVScan.exe
D:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~2\SPEEDD~1\NOPDB.EXE
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Documents and Settings\Finnbogi\Skrivebord\hijackthis.exe

O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Antivirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Antivirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [GhostStartTrayApp] D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Ghost\GhostStartTrayApp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AcctMgr] D:\Programmer\Norton SystemWorks\Password Manager\AcctMgr.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [{0228e555-4f9c-4e35-a3ec-b109a192b4c2}] C:\Programmer\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Windows Graphic Spooler] hostsvc32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [zonalarm Personal Firewall] real.updat.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] d:\Programmer\Steam\Steam.exe -silent
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1107886412265
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: GhostStartService - Symantec Corporation - D:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~4\GHOSTS~2.EXE
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service - Symantec Corporation - D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Antivirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Unerase Protection - Symantec Corporation - D:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~2\NPROTECT.EXE
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Antivirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Speed Disk service - Symantec Corporation - D:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~2\SPEEDD~1\NOPDB.EXE
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. februar 2005 - 21:32 #28
Nu spørger jeg måske dumt - men disse 2 - fixede du dem ikke lige - og fixede du dem i fejlsikker tilstand?
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Windows Graphic Spooler] hostsvc32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [zonalarm Personal Firewall] real.updat.exe
Avatar billede gui Nybegynder
14. februar 2005 - 21:32 #29
det er min nye log efter at ha kørt HT i normal tilstand

Logfile of HijackThis v1.99.0

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Ghost\GhostStartTrayApp.exe
D:\Programmer\Norton SystemWorks\Password Manager\AcctMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
C:\Programmer\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
D:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~4\GHOSTS~2.EXE
D:\Programmer\Steam\Steam.exe
D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Antivirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
D:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~2\NPROTECT.EXE
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Antivirus\SAVScan.exe
D:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~2\SPEEDD~1\NOPDB.EXE
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Documents and Settings\Finnbogi\Skrivebord\hijackthis.exe

O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Antivirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Antivirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [GhostStartTrayApp] D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Ghost\GhostStartTrayApp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AcctMgr] D:\Programmer\Norton SystemWorks\Password Manager\AcctMgr.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [{0228e555-4f9c-4e35-a3ec-b109a192b4c2}] C:\Programmer\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Windows Graphic Spooler] hostsvc32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [zonalarm Personal Firewall] real.updat.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] d:\Programmer\Steam\Steam.exe -silent
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1107886412265
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: GhostStartService - Symantec Corporation - D:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~4\GHOSTS~2.EXE
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service - Symantec Corporation - D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Antivirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Unerase Protection - Symantec Corporation - D:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~2\NPROTECT.EXE
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Antivirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Speed Disk service - Symantec Corporation - D:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~2\SPEEDD~1\NOPDB.EXE
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
Avatar billede gui Nybegynder
14. februar 2005 - 21:33 #30
ups
Avatar billede gui Nybegynder
14. februar 2005 - 21:33 #31
Logfile of HijackThis v1.99.0

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Ghost\GhostStartTrayApp.exe
D:\Programmer\Norton SystemWorks\Password Manager\AcctMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
C:\Programmer\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
D:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~4\GHOSTS~2.EXE
D:\Programmer\Steam\Steam.exe
D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Antivirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
D:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~2\NPROTECT.EXE
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Antivirus\SAVScan.exe
D:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~2\SPEEDD~1\NOPDB.EXE
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\PROGRA~1\MOZILL~1\FIREFOX.EXE
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Finnbogi\Skrivebord\hijackthis.exe

O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Antivirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Antivirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [GhostStartTrayApp] D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Ghost\GhostStartTrayApp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AcctMgr] D:\Programmer\Norton SystemWorks\Password Manager\AcctMgr.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [{0228e555-4f9c-4e35-a3ec-b109a192b4c2}] C:\Programmer\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] d:\Programmer\Steam\Steam.exe -silent
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1107886412265
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: GhostStartService - Symantec Corporation - D:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~4\GHOSTS~2.EXE
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service - Symantec Corporation - D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Antivirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Unerase Protection - Symantec Corporation - D:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~2\NPROTECT.EXE
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Antivirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Speed Disk service - Symantec Corporation - D:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~2\SPEEDD~1\NOPDB.EXE
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
Avatar billede gui Nybegynder
14. februar 2005 - 21:35 #32
er den ren nu???

og hvornår kan jeg aktivere system gendannelse?
Avatar billede gui Nybegynder
14. februar 2005 - 21:38 #33
er den ren nu??

Logfile of HijackThis v1.99.0

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Ghost\GhostStartTrayApp.exe
D:\Programmer\Norton SystemWorks\Password Manager\AcctMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
C:\Programmer\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
D:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~4\GHOSTS~2.EXE
D:\Programmer\Steam\Steam.exe
D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Antivirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
D:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~2\NPROTECT.EXE
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Antivirus\SAVScan.exe
D:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~2\SPEEDD~1\NOPDB.EXE
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\PROGRA~1\MOZILL~1\FIREFOX.EXE
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Finnbogi\Skrivebord\hijackthis.exe

O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Antivirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Antivirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [GhostStartTrayApp] D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Ghost\GhostStartTrayApp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AcctMgr] D:\Programmer\Norton SystemWorks\Password Manager\AcctMgr.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [{0228e555-4f9c-4e35-a3ec-b109a192b4c2}] C:\Programmer\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] d:\Programmer\Steam\Steam.exe -silent
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1107886412265
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: GhostStartService - Symantec Corporation - D:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~4\GHOSTS~2.EXE
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service - Symantec Corporation - D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Antivirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Unerase Protection - Symantec Corporation - D:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~2\NPROTECT.EXE
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - D:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Antivirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Speed Disk service - Symantec Corporation - D:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~2\SPEEDD~1\NOPDB.EXE
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. februar 2005 - 21:42 #34
Jeg tror ikke tonny har noget imod jeg blander mig ... (i hope ;))

Jeg kan ikke se mere snavs i loggen - kør scanneren tony linkede til før: http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - lav en fuld scanning - det tager tid men den er effektiv.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. februar 2005 - 21:43 #35
Du kan aktivere systemgendannelsen når du har scannet med mwav.xe
Avatar billede gui Nybegynder
14. februar 2005 - 21:44 #36
jeg har scannet med den, men kan ikke insætte loggen her :S

den siger bare at der ikke er noget indhold
Avatar billede gui Nybegynder
14. februar 2005 - 21:45 #37
dokumentet indeholder ingen data
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. februar 2005 - 21:47 #38
2 sek.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. februar 2005 - 21:54 #39
Dine indstillinger skal se sådan her ud - så klikker du på Scan Clean: http://frip.dk/hotpop/mwav.JPG
Avatar billede gui Nybegynder
14. februar 2005 - 21:54 #40
i fejlsikker tilstand?
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. februar 2005 - 21:55 #41
Nej - den nupper virus uanset tilstand :)

P.s. hvor lang tid tog 1. scanning?
Avatar billede gui Nybegynder
14. februar 2005 - 21:56 #42
ca 11 min. tror jeg.. og det var 3 drev jeg scannede
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. februar 2005 - 22:02 #43
ok - tror ikke du brugte de rigtige indstillinger....
jeg har over 52000 filer på drev c - og det har taget 7 min. indtil nu....
Avatar billede gui Nybegynder
14. februar 2005 - 22:02 #44
scanner stadig.. men har fundet den her

File C:\mIRC\mirc.exe tagged as not-a-virus:RiskWare.mIRC.6.16. No Action Taken.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. februar 2005 - 22:05 #45
ja den ignonerer du bare. mIRC er ok
Avatar billede gui Nybegynder
14. februar 2005 - 22:05 #46
okay :)
Avatar billede gui Nybegynder
14. februar 2005 - 22:10 #47
det var den eneste fejl.. er den så ok nu??

hvordan giver jeg point?
Avatar billede gui Nybegynder
14. februar 2005 - 22:12 #48
skynd dig hvis du vil ha point.. skal til at stoppe :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. februar 2005 - 22:28 #49
Stoppe?
Nej - tonny skal lige have chancen for at gennemgå den :)
han bestemmer om jeg skal have point, da han gennmgik loggen til at starte med ;)
Avatar billede gui Nybegynder
15. februar 2005 - 08:34 #50
´tonny??  du skal ha nogen point og ved ikke hvordan jeg skal gi dem??
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. februar 2005 - 08:52 #51
Jamen jeg er enig med John. Loggen er ren.

Du kan evt installere nogle af programmerne i spywarefri pakken..de er alle små, konflikter ikke og er meget effektive mod snavs af den slags du lige har været angrebet af.

Specielt anbefaler vi Spybot,spywareblaster, IE-Spyad og spywareguard.
Se mere i "pakken" her
http://www.spywarefri.dk/pakken.htm

Jeg læpgger dette som svar, og du kan blot acceptere mit svar ved at markere mit navn nede til venstre og trykke knappen accepter.

(Når det er sket laver jeg et point spørgsmål til John med halvdelen af pointene)
Avatar billede gui Nybegynder
15. februar 2005 - 09:03 #52
har allerede installeret spybot og ad aware SE, så det er bare goodie :)

mange tak for hjælpen tonny og john.

mvh Finnbogi Asgeirsson
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. februar 2005 - 09:25 #53
gui> du accepterer et svar ved at markere det i boksen og klikke på accepter ;)
Avatar billede gui Nybegynder
15. februar 2005 - 09:26 #54
endnu engang tak :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. februar 2005 - 09:27 #55
Velbekomme og takker for point.

John > Dine point : http://www.eksperten.dk/spm/591024
Avatar billede gui Nybegynder
15. februar 2005 - 09:29 #56
anytime.