Avatar billede nielsandersen Nybegynder
14. februar 2005 - 15:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

finde tekst i string

Hvis man nu skulle lave en funktion der kunne finde alle værdier
alder + navn i nedenstående tekststreng. Hvordan ville  såen funktion se ud ?

<NewDataSet> <Person> <ALDER>1</ALDER> <Navn>1</Navn> </Person> <Person> <ALDER>2</ALDER> <Navn>2</Navn> </Person> <Person> <ALDER>3</ALDER> <Navn>3</Navn> </Person> <Person> <ALDER>4</ALDER> <Navn>4</Navn> </Person> <Person> <ALDER>5</ALDER> <Navn>5</Navn> </Person> <Person> <ALDER>6</ALDER> <Navn>6</Navn> </Person> <Person> <ALDER>7</ALDER> <Navn>7</Navn> </Person> <Person> <ALDER>8</ALDER> <Navn>8</Navn> </Person> <Person> <ALDER>9</ALDER> <Navn>9</Navn> </Person> <Person> <ALDER>10</ALDER> <Navn>10</Navn> </Person> <Person> <ALDER>11</ALDER> <Navn>11</Navn> </Person> <Person> <ALDER>12</ALDER> <Navn>12</Navn> </Person> <Person> <ALDER>13</ALDER> <Navn>13</Navn> </Person> <Person> <ALDER>14</ALDER> <Navn>14</Navn> </Person> <Person> <ALDER>15</ALDER> <Navn>15</Navn> </Person> <Person> <ALDER>16</ALDER> <Navn>16</Navn> </Person> <Person> <ALDER>17</ALDER> <Navn>17</Navn> </Person> <Person> <ALDER>18</ALDER> <Navn>18</Navn> </Person> <Person> <ALDER>19</ALDER> <Navn>18</Navn> </Person> <Person> <ALDER>20</ALDER> <Navn>18</Navn> </Person> </NewDataSet>
Avatar billede arne_v Ekspert
14. februar 2005 - 15:09 #1
Brug regular expression !
Avatar billede nielsandersen Nybegynder
14. februar 2005 - 15:11 #2
det tænkte jeg også på men vidste ikke lige hvordan det skulle gøres ?+
Avatar billede arne_v Ekspert
14. februar 2005 - 15:14 #3
using System;
using System.Text.RegularExpressions;

class MainClass
{
    public static void Main(string[] args)
    {
        test(@"<NewDataSet> <Person> <ALDER>1</ALDER> <Navn>1</Navn> </Person> <Person> <ALDER>2</ALDER> <Navn>2</Navn> </Person> <Person> <ALDER>3</ALDER> <Navn>3</Navn> </Person> <Person> <ALDER>4</ALDER> <Navn>4</Navn> </Person> <Person> <ALDER>5</ALDER> <Navn>5</Navn> </Person> <Person> <ALDER>6</ALDER> <Navn>6</Navn> </Person> <Person> <ALDER>7</ALDER> <Navn>7</Navn> </Person> <Person> <ALDER>8</ALDER> <Navn>8</Navn> </Person> <Person> <ALDER>9</ALDER> <Navn>9</Navn> </Person> <Person> <ALDER>10</ALDER> <Navn>10</Navn> </Person> <Person> <ALDER>11</ALDER> <Navn>11</Navn> </Person> <Person> <ALDER>12</ALDER> <Navn>12</Navn> </Person> <Person> <ALDER>13</ALDER> <Navn>13</Navn> </Person> <Person> <ALDER>14</ALDER> <Navn>14</Navn> </Person> <Person> <ALDER>15</ALDER> <Navn>15</Navn> </Person> <Person> <ALDER>16</ALDER> <Navn>16</Navn> </Person> <Person> <ALDER>17</ALDER> <Navn>17</Navn> </Person> <Person> <ALDER>18</ALDER> <Navn>18</Navn> </Person> <Person> <ALDER>19</ALDER> <Navn>18</Navn> </Person> <Person> <ALDER>20</ALDER> <Navn>18</Navn> </Person> </NewDataSet>");
    }
    private static void test(string s)
    {
        MatchCollection res = Regex.Matches(s,"(?:<ALDER>)([^<]*)(?:</ALDER)(?:.*?)(?:<Navn>)([^<]*)(?:</Navn)");
        for(int i = 0; i < res.Count; i++) {
            Console.WriteLine(res[i].Groups[2] + " = " + res[i].Groups[1]);
        }
Avatar billede arne_v Ekspert
14. februar 2005 - 15:15 #4
Det er jo også valid XML, så du kunne også parse det som XML, men jeg tror
at regex er nemmere i dette tilfælde.
Avatar billede nielsandersen Nybegynder
14. februar 2005 - 15:23 #5
hvis man nu skulle bnytte din anden løsning. Skulle man så konvetere dokument til xml og derefter lave xpath osv for at det ønskede data frem ??
Avatar billede nielsandersen Nybegynder
14. februar 2005 - 15:34 #6
og du må godt komme med et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
14. februar 2005 - 15:38 #7
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
14. februar 2005 - 15:38 #8
Jeg ville nok snarere lave en GetElementsByTag på "Person" og så hapse
childs fra de noder der kommer ud af det.