Avatar billede lasraven Nybegynder
14. februar 2005 - 13:26 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Tag daglig backup af Databaser.

hvordan instiller man sql databasen til så den kan tages daglig backup..

bruger Windows 2003 SBS. og bruger backup systemet som ligger i..

nogle der har kendskab til dette..

ved at det skal opsættes i sql.
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
14. februar 2005 - 13:32 #1
Du kan højreklikke på databasen, vælge 'All tasks' op derefter backup database.
Her kan du schedulere database backups, enten til fil eller til tape.
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
14. februar 2005 - 13:37 #2
Her er lidt beskrivelse af processen:
http://www1.us.dell.com/content/topics/global.aspx/power/en/ps4q00_martin?c=us&cs=555&l=en&s=biz

Hvis du leder efter overskriften 'Backups with SQL Server 2000 Enterprise', vil du finde en beskrivelse af processen.
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
14. februar 2005 - 13:41 #3
Mere uddybende beskrivelse af SQL Server backup og restore finder du i MSDN Library hos Microsoft:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/adminsql/ad_bkprst_9zcj.asp
Avatar billede lasraven Nybegynder
14. februar 2005 - 14:34 #4
jeg får dette the sqlserveragent on target server 'local' is stopped. make sure it is running during the scheduled execution of this job
hvor starter jeg den henne
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
14. februar 2005 - 14:46 #5
Start - All Programs - Microsoft SQL Server - Service Manager.
I services starter du SQL Server Agent, starter servicen, og setter kryds i Auto-start service when OS starts.

Du kan også gøre det samme i Services (NT Services). Servicen heder SQLSERVERAGENT.
Avatar billede lasraven Nybegynder
14. februar 2005 - 14:49 #6
nå fik startet den.

men når jeg sætter den til at schedulere så når jeg trykker ok. og bagefter går ind igen . så er det væk :S
Avatar billede lasraven Nybegynder
14. februar 2005 - 14:49 #7
men den tager backup .. virker lidt underligt..
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
14. februar 2005 - 14:52 #8
Jeg er lidt usikker på hvad som er væk, men hvis du ahr scedhuleret en backup, vil du finde den under Management - SQL Server Agent - Jobs i SQL Enterpirse Management.
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
14. februar 2005 - 14:55 #9
I SQL Enterpirse Manage har du en mappe der heder Management (ovenfor liger Databases og Data Transformation Services.
Hvis du ikke ser dit backup jobs når du kommer ind i jobs, skal du lige  hæjreklikke på Jobs, og vælge Refresh.
Avatar billede lasraven Nybegynder
14. februar 2005 - 15:27 #10
jeg er ikke helt sikker på hvor det er du ser den management. er det server mangement ??
Avatar billede lasraven Nybegynder
14. februar 2005 - 15:30 #11
fandt den mig der lige kogede lidt..
Avatar billede lasraven Nybegynder
14. februar 2005 - 15:37 #12
jeg takker for hjælpen. jeg brugte maintaince guiden. og den tager nu dagligt backup :)
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
14. februar 2005 - 15:41 #13
Så kan du forhåbentligvis sove rolig fremover ;-)