Avatar billede casperl Nybegynder
13. februar 2005 - 00:21 Der er 26 kommentarer og
2 løsninger

3d-bokse "software pakke" til hjemmeside

Hej eksperter,

Nogle er jer der ved hvilket program der behersker at lave en lille 3d-boks som ligner en god gammel software pakker, de findes overalt, men er ikke klar over hvilket program man bruger for at opnå et pænt resultat.

Kan nogen hjælpe?

Casper
Avatar billede backside Nybegynder
13. februar 2005 - 00:30 #1
Det kan man vel lave i de fleste billedebehandlings programmer
Avatar billede backside Nybegynder
13. februar 2005 - 00:46 #2
Det er nok mere hvordan man selv behersker de enkelte programmer.
Men man kan vel lave det i PS, PSP, 3DMax osv.
Avatar billede wanze Nybegynder
13. februar 2005 - 00:50 #3
Adobe Photoshop klarer den kunst glimrende.

Tutorial:
http://biorust.com/index.php?page=tutorial_detail&tutid=4
Avatar billede triple-x Nybegynder
13. februar 2005 - 00:54 #4
det er jo lidt overkill at gå ud og købe 3d studio max eller photoshop hvis man kun skal lave nogle bokse.

Jeg har set et sted at der findes et program som kun er udviklet til at lave disse bokse, men nu kan jeg selvfølgelig ikke finde det mere.
Avatar billede backside Nybegynder
13. februar 2005 - 01:01 #5
Måske er der noget her du kan bruge.
http://www.ebookapprentice.com/boxes/index.html
Avatar billede backside Nybegynder
13. februar 2005 - 01:23 #6
Har lige testet CoverFactory, det er netop til den slags. Det koster ca. et par hundrede kroner.
Rimelig enkelt at arbejde med.
Avatar billede wanze Nybegynder
13. februar 2005 - 01:25 #7
Triple-X: Det kan du have ret i, men der er jo utrolig mange der har Adobe Photoshop.

Casperl: Som Triple-X siger, så er det ret latterligt at købe fx. Adobe Photoshop hvis man bare skal lave et par bokse. Da jeg er den heldige indehaver af Adobe Photoshop, så kan jeg da godt lave dine bokse, hvis det skulle være.
Avatar billede backside Nybegynder
13. februar 2005 - 01:36 #8
PSP kan jo næsten det samme, og det er også et genialt program.....
Avatar billede casperl Nybegynder
13. februar 2005 - 23:30 #9
wance, tror du at du kan lave en template i adobe photoshop som jeg kan ændre i bagefter ?
Avatar billede casperl Nybegynder
14. februar 2005 - 19:43 #10
Mit problem er den bliver i meget dårlig kvalitet, takket og hakket og uklar
Avatar billede hcma Novice
14. februar 2005 - 23:02 #11
Avatar billede casperl Nybegynder
16. februar 2005 - 21:49 #12
catbody, den løser vidst ikke problemet med kantede bokse og uklart udseende.. :-)
Avatar billede casperl Nybegynder
16. februar 2005 - 21:57 #13
For at være lidt mere konkret, så skal jeg lave ca. 30 af samme udseende som disse:

http://www.casperl.dk/BOKS.gif
http://www.casperl.dk/borx.gif

mit problem er som sagt bare at de ser rigtig grimme og uklare ud på min hjemmeside
Avatar billede frewald Nybegynder
16. februar 2005 - 22:00 #14
Lav dem i højere opløsning, og skaler dem ned bagefter - så burde du få en bedre aliasing.
Avatar billede casperl Nybegynder
16. februar 2005 - 22:02 #15
hvilken opløsning foreslår du, de skal jo ikke være så store.

http://www.bestaahh.dk/index1.php?side=produkter
Avatar billede backside Nybegynder
16. februar 2005 - 22:16 #16
Prøver lige at lave en i PS....vender tilbage.
Avatar billede backside Nybegynder
16. februar 2005 - 22:37 #17
Hmm, bliver sku samme kvalitet som dem du selv har der.
http://www.backside.dk/e/box2.gif
http://www.backside.dk/e/box.gif

Men jeg har en anden ide som jeg lige prøver af.
Avatar billede backside Nybegynder
16. februar 2005 - 23:03 #18
http://www.backside.dk/e/box3.gif
Lidt bedre måske, men ikke optimalt.
Avatar billede casperl Nybegynder
16. februar 2005 - 23:07 #19
nej, kan ikke forstå det skal være så vanskeligt :-)
Avatar billede backside Nybegynder
16. februar 2005 - 23:20 #20
Avatar billede backside Nybegynder
17. februar 2005 - 00:21 #21
http://www.backside.dk/e/box4.gif
Den er lavet med et action script fra adobe. Det bliver nok ikke meget anderledes.
Avatar billede casperl Nybegynder
17. februar 2005 - 15:24 #22
backside, den sidste der synes jeg klart er den bedste i henhold til kvaliteten. er det muligt jeg kan lave sådan en der er tilpasset mit layout ?
Avatar billede backside Nybegynder
17. februar 2005 - 19:01 #23
Har ledt og ledt, men jeg kan sku ikke finde det sted jeg fandt det action script. Jeg uploader det lige. (regner med det er ok da det er et gratis script)
Og ja, du kan selv designe dit eget. Mit er lidt kedeligt, gad ikke bruge så meget tid på det.
Avatar billede backside Nybegynder
17. februar 2005 - 19:10 #24
www.backside.dk/e/box.zip
Jeg smider det som svar i tilfældet af at du kan bruge det. ;)
Avatar billede casperl Nybegynder
17. februar 2005 - 19:49 #25
der står i instruktionen at jeg skal loade denne der action fil hvordan gøres det ?

jeg går ud fra det er en fil der sørger for at sætte boksen sammen ?
Avatar billede backside Nybegynder
17. februar 2005 - 20:19 #26
Hmm, lidt svært at forklare. Troede du vidste hvordan man brugte det.
Håber dette hjælper:
www.backside.dk/e/action.avi
Efter det videoen viser vælger du de filer du lige har lavet når den spørger om det.
Avatar billede casperl Nybegynder
17. februar 2005 - 23:35 #27
Bonus, tak for tålmodigheden
Avatar billede backside Nybegynder
18. februar 2005 - 00:01 #28
Takker for point.

Damn hvor er jeg glad for det program, det forklarer meget uden ord.  he he