Avatar billede majsmarken Nybegynder
11. februar 2005 - 11:16 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

NORMAN Firewall og/eller XP SP2 Firewall - WindowsUpdate

NORMAN Firewall <-> XP Home SP2 Firewall

XP Home fuld opdateret.

Må/kan/vil begge disse rulle sammen ?
Hvilken er bedst ?

NORMAN Firewall har iøvrigt en tendens til at blokere for WindowsUpdate - fejlkode [0x80072EFD] -  jeg skal deaktivere NORMAN Firewall for at jeg kommer igennem.
Hvad skal ændres/pilles ved hos NORMAN for at tillade WindowsUpdate - det har virket tidligere.

Jeg kender ikke selv NORMAN - det er for en 'kunde'...

Bruger desuden M$Antispyware.
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. februar 2005 - 11:19 #1
Norman er bedst, men ikke den bedste. Jeg har selv brugt den et par dage indtil jeg skiftede. Den virker dårligt, er ustabil, men giver bedre sikkerhed en XP's da norman også håndtere udgående trafik, det gør XÅ's ikke.

Jeg ville anbefale at du bruger Sygates hvis den skal være gratis og BitGuard /netop desktop firewall) hvis den gerne må koste lidt.
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
11. februar 2005 - 11:20 #2
Ellers er der jo altid dne gratis på www.zonealarm.com - man skal bare lede lidt og undgå at installere Pro versionen, for så skal man til at betale efter en måned. Men den gratis er meget udbredt og populær, o ger utorlogt nem at få til at køre i hverdagen.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
11. februar 2005 - 11:24 #3
Det var også min tanke. Men nu har 'kunden' en registeret/betalt version af NORMAN pakken (via TDC) så det la' jeg være.

Men:
NORMAN Firewall har iøvrigt en tendens til at blokere for WindowsUpdate - fejlkode [0x80072EFD] -  jeg skal deaktivere NORMAN Firewall for at jeg kommer igennem.
Hvad skal ændres/pilles ved hos NORMAN for at tillade WindowsUpdate - det har virket tidligere ???
Avatar billede double-g Juniormester
11. februar 2005 - 21:12 #4
Det kan være han er kommet til at spærre for Genetric Host Process ( svchost.exe )

Den er jeg ihverttilfælde altid nødt til at låse op for, for ikke at få den fejl.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
14. februar 2005 - 13:34 #5
Ved midlertidig deaktivering af NORMAN firewall ka' den godt.
Opdateret alt - OK.

For en go' ordens skyld deaktiveret XP SP2's firewall da NORMAN håndtere den sag...

Nu er spanden leveret tilbage og 'kunden' er glad...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
14. februar 2005 - 13:35 #6
<double-g>: Point ? Til delning mellem andre...
Avatar billede double-g Juniormester
14. februar 2005 - 14:56 #7
Tak, men min kommentar bidrog ikke på væsentlig måde til at løse problemet, så ingen points til mig. :-)
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
14. februar 2005 - 15:06 #8
Nej - jeg har da heller ikke bidraget til noget, så heller ikke noget til mig.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
14. februar 2005 - 15:38 #9
Selv svar...