Avatar billede varmeskud Praktikant
09. februar 2005 - 21:28 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

hvordan optimer man best så man for flest mulige besøgende?

Hej

Har oprettet spørgsmålet først her http://www.eksperten.dk/spm/589433 da jeg havde overset at man kunne skrive under søgemaskiner. Så rykker det her til.

Jeg sidder sammen med en ven og er ved at stable et forum på benene. Det forum vi er ved at skabe er der efter hvad jeg kan finde kun 1 af på nettet og det har 13 tilmeldte bruger over 4-5 måneder. Når det skal være dansk. Så derfor ville vi starte noget unik op til glæde for mange inden for emnet. Jeg kan det svære ikke vise hvordan det hele ser ud da vi stadi er ved at lægge sidste hånd på det. Så for at vi ikke for bruger ind inden vi er helt færdige ville jeg ikke skrive linket her.

Til selve spørgsmålet.
Hvordan optimer jeg det best så jeg for flest muligt besøgende. Her til at starte op med skal budskabet jo ud at der er et ny startet forum, og med tiden går det jo fra mund til mund.
Men hvad for ting skal jeg gøre?
Jeg er ikke interseret i banner byt da det jo ville betyde at vi skal have banner fra nogen andre på forumet. Ville jo se meget grimt/dumt/uprof ud at have banner byt i denne sammenhæng.

Gerne links til de artikler som kan bruges til noget og ikke kun for at folk kan få nogen point for at jeg læser det ;-)

Hvor skal man starte og hvad skal man igennem?

Mvh Kim
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
09. februar 2005 - 21:34 #1
Bufferzone laver de 'ondeste' artikler - kan anbefale: http://www.eksperten.dk/artikler/23 der omhandler netop jeres behov.
Avatar billede varmeskud Praktikant
09. februar 2005 - 21:54 #2
okay. er der andre ting som man også skal tage med ?
Avatar billede roscoe27 Nybegynder
10. februar 2005 - 06:46 #3
søg på "SEO guide" på Google :-D
Avatar billede varmeskud Praktikant
10. februar 2005 - 08:04 #4
Tjah... Så for jeg en masse masse læsning frem. Ville gerne have noget lidt mere konkret. F.eks sådan noget som bufferzone artikler. Er igang med at læse en del af hans artikler.
Avatar billede roscoe27 Nybegynder
10. februar 2005 - 16:08 #5
Hvis du søger på SEO guide får du vores lille guide frem som det første resultat.

Siden ligger på http://www.solutions2buy.dk/seo-guide.html du skal blot følge de forskellige trin under overskrifter "gratis SEO guide"
Avatar billede varmeskud Praktikant
11. februar 2005 - 20:12 #6
Okay kigger på det.

Andet?
Avatar billede peterjs Nybegynder
14. februar 2005 - 01:45 #7
Opret din side på http://dmoz.org og http://dir.yahoo.com

Hvis du bliver oprettet her kommer din side som minimum til at figurere ved yahoo og google. Google bruger Dmoz.org til at samle links fra.
Avatar billede jarner Nybegynder
09. marts 2005 - 16:39 #8
Der er mange ting der skal tages højde for ved optimering af en hjemmeside. En ting alle søgemaskiner er begyndt at gå op i, er hvor mange indkommende links der er til jeres site, og om de er relevante. Google går meget op i PageRank og troværdighed blandt de indkommende links, hvorimod msn's nye søgemakine er mindre kritisk.

Men hvis i er énere på jeres område, kræver det blot at i får inplementeret de valgte keywords i sidne title, overskrifter og tekst, men en diskret densitet, så det ikke kan betragtes som spam. Og så sørg for at de links i får til feres side indeholder de keywords i ønsker højere placering ved. Og udveksel links med så mange relevante som muligt.

Også den interne 'anchor text' skal være i orden. Hvis alle disse ting gøres, burde i stige i resultaterne, med mindre der er meget hård konkurrence på de keywords i vil optimere til.

Bemærk dog, at hvis jeres side er helt ny, kan det tage op til 3 måneder i google at komme med i deres index. Men links har en meget stor effekt!!
Avatar billede varmeskud Praktikant
09. marts 2005 - 21:39 #9
okay. mange tak.

ja vi er ny-opstartet.

Jeg har ladet mig fortælle at det findes 3 andre danske forum. 1 har været inaktiv i meget lang tid. 2 er meget forvirende. 3 har ca 15 bruger over ca et halvt år.

Når jeg søger har jeg kun finde nr. 3 forum, og det er meget dårligt stillet med hensyn til alt.
Avatar billede jarner Nybegynder
10. marts 2005 - 14:16 #10
prøv at skriv adressen, så kan jeg se om jeg kan komme med nogle hurtige råd.
Avatar billede varmeskud Praktikant
10. marts 2005 - 16:09 #11
Avatar billede jarner Nybegynder
10. marts 2005 - 17:25 #12
Ok.

Beslut hvilke keywords i ønsker at optimere til og benyt dem i overskrifter, i tekst i og meget vigtigt i sidens titel(hvor der nu står togforum.dk - Portal). Her kunne skrives fx. "Togforum.dk - dansk forum om tog og modeljernbaner". Så kan jeg se at i benytter en enter-side. Hvis i skal have links til siden er det bedst hvis i sender dem direkte til http://www.togforum.dk/forum/ som er den der indeholder flest keywords mm.

Da det ikke er det mest konkurrenceprægede emne det handler om, burde det ikke være et problem at komme højt i søgemakinerne ved simpel optimering som dette. Men husk at få jer nogle links.
Avatar billede varmeskud Praktikant
18. marts 2005 - 15:31 #13
okay jeg takker mange gange og ville prøve at komme igang med det.
mange tak for hjælpen.