Avatar billede axkris Nybegynder
09. februar 2005 - 18:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

MSDE - TCP/IP trafik

Hej alle

Hvorfor skal man have tcp/ip-trafikken slået til (enabled) for at man kan connecte til sql-serveren, når nu at webserveren og sql-serveren ligger på samme fysiske maskine?

Hvis jeg slår den fra kommer der omgåedne en conenction-fejl i asp'en. Why?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. februar 2005 - 18:58 #1
Du connecter vel med TCP/IP ...

(uanset om det er samme maskine eller ej)

Jeg mener dog at SQLServer godt kan sætte sop til at bruge anden transport.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. februar 2005 - 19:00 #2
Hvis du starter SVRNETCN - hvilke transporter er så enablet ? TCP/IP ? Named pipes ?

(hvis din database driver/API ikke understøtter named pipes så hjælper det selvfølgelig ikke)
Avatar billede axkris Nybegynder
09. februar 2005 - 19:01 #3
Men hvorfor connecter den på den måde. Den har jo intet at bruger internet til.

Kun TCP/IP er koblet til.

Jeg var blot interesseret i at lukke for den internet-trafik af sikkerhedsmæssige grunde, så en anden person ikke kan koble sig op på databasen via sin egen pc via f.eks. Enterprise.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. februar 2005 - 19:13 #4
Det er default.

Normalt så lukker man for adgangegn ved at blokere for port 1433 (eller hvilken
port du nu bruger) udefra.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. februar 2005 - 19:13 #5
Men ellers kan du jo forsøge om du kan få det til atvirke med named pipes.
Avatar billede axkris Nybegynder
09. februar 2005 - 22:27 #6
Faktisk var alt pr. default slået fra og jeg måtte slå tcp/ip til for at kunne få hul igennem til db fra kildekode. Er det fordi jeg har sat mig connection streng op?

Må senere undersøge hvad named pipes er.
Avatar billede axkris Nybegynder
08. april 2005 - 10:33 #7
Tryk svar :-) Det er lukketid
Avatar billede arne_v Ekspert
08. april 2005 - 12:00 #8
svar