Avatar billede mcbyte Nybegynder
08. februar 2005 - 22:28 Der er 1 løsning

Antialising i RichTextBox

Jeg ønsker at kunne benytte antialising i min TextBox / RichTextBox, men kan ikke umiddelbart finde en løsning der kan klare dette.

Har prøvet at lave min egen RichTextBox som nedarver fra den native RichTextBox og så override Paint og OnPaint, og sætte SmoothingMode og TextRenderingHint passende i grafikobjektet - men enten kan jeg ikke finde ud af at gøre det ordentligt, ellers kan det ikke lade sig gøre.

Jeg laver netop det samme når jeg udskriver, og her er det intet problem at udskrive med antialising da jeg manuelt tegner alt med DrawString - så en anden løsning kunne være at jeg laver min helt egen AaTextBox - men kan ikke lige gennemskuel hvorledes jeg da tilføjer scroolbars etc...

Nogle forslag?
Avatar billede mcbyte Nybegynder
09. februar 2005 - 14:39 #1
Jeg har umiddelbart selv fået løst problemet. Tilsyneladende var den RichTextBox problemet, så jeg har derfor lavet min egen ListBox klasse, med support for flere linier, antialising og custom fonts. Og nej, det er ikke nødvendigt at installere fonten - men ellers tak for svaret.