Avatar billede mcbyte Nybegynder
08. februar 2005 - 22:24 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Custom fonts i program

Jeg sidder og har brug for at vise en række fonte som ikke er installeret i systemet (windows).

Jeg har intet problem i at tilføje alle filerne via PrivateFontCollection.AddFontFile(file) til min FontCollection, men når jeg førsøger at vise dem, enten med DrawString eller blot ved at sætte Font attributten for en tekstbox eller lignende, så vises blot MS Sans Serif...

Det er kun hvis det er filer med samme fonte som rent faktisk er installeret i systemet, at de vises korrekt - hvilket jeg ikke kan bruge til noget.

Jeg har søgt meget på dette spørgsmål, og det har mig ikke været muligt at finde en løsning.

Nogle forslag?
Avatar billede jtbroad Nybegynder
09. februar 2005 - 12:44 #1
Du kunne prøve med at inkludere fontfilen i din project.
ellers tror jeg nok at fonten skal installeres på den maskine der afvikler programmet
Avatar billede mcbyte Nybegynder
09. februar 2005 - 14:38 #2
Jeg har umiddelbart selv fået løst problemet. Tilsyneladende var den RichTextBox problemet, så jeg har derfor lavet min egen ListBox klasse, med support for flere linier, antialising og custom fonts. Og nej, det er ikke nødvendigt at installere fonten - men ellers tak for svaret.