Avatar billede jhh2772 Nybegynder
08. februar 2005 - 11:16 Der er 5 kommentarer

Får følgende fejl under installation af SQL Pers edition 2000

Hejsa håber nogle kan hjælpe med følgende problem

Skulel lave en demo af en ny installation af SQL, har gjort det flere gange før på min maskine men nu får jeg følgende fejl

uddrag fra sqlstp:
Starting Service ...
Danish_Norwegian_CI_AS -m -Q -T4022 -T3659

Connecting to Server ...

driver={sql server};server=JHHLAP_DELL;UID=sa;PWD=;database=master

[Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and no default driver specified

driver={sql server};server=JHHLAP_DELL;UID=sa;PWD=;database=master

[Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and no default driver specified

driver={sql server};server=JHHLAP_DELL;UID=sa;PWD=;database=master

[Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and no default driver specified

SQL Server configuration failed.

###############################################################################

10:38:17 Process Exit Code: (-1)
10:39:02 Setup failed to configure the server.  Refer to the server error logs and C:\WINDOWS\sqlstp.log for more information.
10:39:03 Action CleanUpInstall:
10:39:03 C:\WINDOWS\TEMP\SqlSetup\Bin\scm.exe  -Silent 1 -Action 4 -Service SQLSERVERAGENT
10:39:03 Process Exit Code: (1060) The specified service does not exist as an installed service.

10:39:03 C:\WINDOWS\TEMP\SqlSetup\Bin\scm.exe  -Silent 1 -Action 4 -Service MSSQLSERVER
10:39:03 Process Exit Code: (0)
10:39:03 StatsGenerate returned: 2
10:39:03 StatsGenerate (0x0,0x1,0xf000000,0x100,1033,303,0x0,0x1,0,0,0
10:39:03 StatsGenerate -1,jhh)
10:39:03 Installation Failed.

Nogle ide til hvad der måtte værre gået galt ??

MSSQL er slettet i program files og jeg har prøvet at suse igennem min regedit for løse tråde, men alt uden held ;-(

Mvh Jesper
Avatar billede jtbroad Nybegynder
09. februar 2005 - 12:35 #1
Tror det hænger sammen med underscore i din servernavn.
Prøve at omdøb din server til et navn uden underscore.
Avatar billede jhh2772 Nybegynder
14. februar 2005 - 11:17 #2
Hejsa har prøvet dit forslag, men desværre uden held.

Nogen andre der har en god ide ??

Ny log:

Starting Service ...
Danish_Norwegian_CI_AS
-m -Q -T4022 -T3659
Connecting to Server ...
driver={sql server};server=JHHLAP;UID=sa;PWD=;database=master
[Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and no default driver specified
driver={sql server};server=JHHLAP;UID=sa;PWD=;database=master
[Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and no default driver specified
driver={sql server};server=JHHLAP;UID=sa;PWD=;database=master
[Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and no default driver specified
SQL Server configuration failed.

Mvh Jesper
Avatar billede jtbroad Nybegynder
14. februar 2005 - 11:22 #3
Hvilken odbc connection leder den efter? Eksisterer den?
Avatar billede jhh2772 Nybegynder
18. februar 2005 - 16:14 #4
Ok jeg er slet ikek hej til det her SQL sjov, men udsigten til en reinst af windows for at min SQL igen skla virke skræømmer mig meget.

SÅ jtbroad, hvis du kan forklare mig hvad og hvordan jeg kan tjecke det du spørger om vil jeg hellere end gerne prøve det først ;-)

Mvh Jesper
Avatar billede jtbroad Nybegynder
18. februar 2005 - 16:22 #5
administration-> ODBC -> DNS server
prøve at oprette en nye odbc connection og se om driveren til SQL serveren eksistere i din system