Avatar billede axkris Nybegynder
07. februar 2005 - 19:13 Der er 1 løsning

MSDE - connecte over internet

Hej

Jeg har en lejet server på internet, hvor jeg har installeret MSDE på. Jeg har sat den op til køre i Mixed Mode, og den connecter fint via begge, når jeg tester det på server-siden.

Men det gør den ikke fra min egen pc, hvor jeg ønsker at connecte via enterprise. Jeg skriver:

Server: mssql.mitdomæne.dk (eller IP'en)
Username: SA
Password: ****

Men det virker ikke - selvom brugernavn og kodeordet er indtastet præcist, som jeg gjorde på server-siden (hvor det virkede).

Så jeg må indtaste noget forkert i server-feltet, hvor jeg på server-siden skrev "//sql-servers-navn" i server-feltet.

Så hvad gør jeg galt, når jeg forsøger at connecte fra min egen pc via Enterprise?

Jeg kan heller ikke indskrive domænavnet eller ip'en i server-feltet, når jeg tester det på server-siden - kun "sql-servers-navn" virker.

Og blot til orientering har jeg åbnet for port 1433 på serveren.
Avatar billede axkris Nybegynder
07. februar 2005 - 19:45 #1
Ha! :-)

Skulle bare lige koble TCP/IP-trafik til i SVRNETCN.exe