Avatar billede axkris Nybegynder
07. februar 2005 - 15:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Login fra Enterprise til MSDE?

Hej alle

Jeg har sat en MSDE op på min server på internet og der står at mssql-serveren er "running". Jeg fik uden videre hul igennem til den fra OSQL. Jeg skrev blot OSQL –E. Jeg har ikke kørt andre kommandoer.

Men jeg vil også gerne have hul igennem til databasen fra min egen pc, så derfor har jeg åbnet for port 1433 i min server.

Men så stopper successen, fordi jeg ikke kan finde ud af, at lave et sql-login, så jeg via Enterprise (på min egen pc) kan logge ind på sql-server.

Sql-loginet skal være:

Server: mssql.MITDOMÆNE.dk
Use SQL Server authenication
Login name: Administror
Password: Mit admin-kodeord

Men hvordan gør jeg det? Hvilke kommandoer skal jeg fyre ind i OSQL og i hvilken rækkefølge?
Avatar billede axkris Nybegynder
07. februar 2005 - 15:49 #1
Administror = Administrator
Avatar billede axkris Nybegynder
07. februar 2005 - 16:23 #2
Nu prøvede jeg at skrive: "EXEC sp_addlogin 'Victoria', 'B1r12-36'" i OSQL-prompht'en.

Men så skiftede den blot videre til prompth "2)". Jeg aner ikke, om den har oprettet loginet. Jeg kan heller ikke logge ind med det via Enterprise.
Avatar billede axkris Nybegynder
07. februar 2005 - 18:51 #3
Lukker og slukker