Avatar billede jjdk Nybegynder
05. februar 2005 - 13:58 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kalender på hjemmeside

Hej alle sammen.
Nogen der kan hjælpe med, hvordan man opretter og vedligeholder en kalender på en hjemmeside.
Kalenderen skal bruges til en spejderhytte's hjemmeside: www.vardeborg.dk, hvor vi gerne vil vise, om hytten er ledig eller optaget - det kan fx. gøres ved at vise en månedskalender, hvor de optagede perioder kan angives med rød farve.
Tanken er, at det er vores udlejer, der skal vedligeholde kalenderen, og det skal helst være rimeligt simpelt.
Vi anvender webhotel hos Tiscali.
Avatar billede stone Forsker
05. februar 2005 - 15:38 #1
http://www.calendarxp.net/downloads/FlatCalXP9_Lite.zip

når du har pakket den ud vælg demo multipicker...

den er ret simpel at gå til
//stone
Avatar billede stone Forsker
05. februar 2005 - 16:21 #2
det link jeg har givet dig lægger du ud på dit websted, du kan evt kopier koden til kalenderen ind det sted du ønsker, eller oprette et link til kalendersiden.
Avatar billede stone Forsker
05. februar 2005 - 16:23 #3
ups mente ikke link men hele mappen multipicker lægger du ud på dit websted.
Avatar billede jjdk Nybegynder
05. februar 2005 - 18:08 #4
Okey - det sr spændende ud - jeg vil lige prøve at danne mig et overblik, selvom jeg synes der er meget.
Ved du (Stone), om det er simpelt at administrere. Skal der ikke FTP-upload til, hver gang der skal rettes/ændres i kalenderen? eller er det muligt for udlejer via browser, at logge på, og foretage ændringer direkte uden anvendelse af FTP-program.
Avatar billede stone Forsker
05. februar 2005 - 21:24 #5
ja udlejer kan via browser ændre i kalenderen, upload foregår automatisk.

Jeg har lige gået tutorial hurtig igennem, den viser hvordan man skriver koden til en sikker løsning for adm af kalenderen.
Avatar billede jjdk Nybegynder
05. februar 2005 - 21:35 #6
Betyder det så, at nogle af dataene ligger på en server et helt andet sted, for jeg mener da ikke, at det er muligt at ændre på dataene på vores eget webhotel, med mindre der logges på med et ftp-program.
Avatar billede stone Forsker
05. februar 2005 - 23:49 #7
hvis man er lidt kreativ kan den ligge på dit websted, du starter med at lave en simpel login til kalenderen siden for udlejeren, så henter du data fra kalenderen ind i en Iframe på den side du vil have kalenderen. koden for at få vist kalenderen
står i tutorial setupagendas.htm.
Avatar billede jjdk Nybegynder
10. februar 2005 - 22:54 #8
Hej igen Stone og tak for din hjælp og tålmodighed.
Håber du lige vil hjælpe lidt mere.
Jeg har nu designet kalenderen, og du kan fx. se den på www.vardeborg.dk/kalender
Jeg har forstået at administration af kalenden sker fra en beskyttet side, hvor udlejeren har adgang. Dette har jeg også styr på.
Men jeg kan simpelt hen ikke finde ud af, hvordan koden skal laves, så udlejeren kan redigere i kalenderen. Kræver det ikke at der på serveren er adgang til PHP eller andet, som jeg i øvrigt ikke ved ret meget om.
Håber meget på din fortsatte hjælp.
Avatar billede stone Forsker
11. februar 2005 - 13:27 #9
jo der skal være adgang til php da kalenderen er php baseret, men det er de fleste.

jeg har kigget i de eksempler der følger med i kalender, men jeg har ikke kunne se hvordan datoen/datoerne låses så brugeren ikke kan ændre datoerne i kalenderen, men fra adm siden.
Avatar billede jjdk Nybegynder
11. februar 2005 - 21:51 #10
Til Stone. Tak for hjælpen indtil nu, men det er ikke lykkedes mig, at få det til at virke. Jeg har spurgt i en anden tråd om hjælp.