Avatar billede dwoor Nybegynder
04. februar 2005 - 22:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

MS SQL front end

Findes der en front end til MS SQL, hvor man kan redigere tabeller, relationer, user adgang osv.. ?

Det er til at kunne administrere en MS SQL server på et web hotel !
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. februar 2005 - 22:52 #1
du kan bruge access
Avatar billede arne_v Ekspert
04. februar 2005 - 22:56 #2
Hvis du kan tilgå databasen direkte hjemme fra så er der meget at vælge
imellem:
  Enterprise Manager
  DB Artisan
  Access
  etc.etc.

Hvis du kun kan tilgå den fra web sider på dit web hotel, så ser det mere
sort ud. Der er dog nogle muligheder:

http://www.aspenterprisemanager.com/
http://www.msde.biz/msdeadmin/msdeadmin.htm
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=c039a798-c57a-419e-acbc-2a332cb7f959&displaylang=en
Avatar billede dwoor Nybegynder
04. februar 2005 - 23:09 #3
Hvis man kan bruge Access, så er det jo kanon..

Er der de samme muligheder for at styre relationer, tabel indhold og usere der ?
Avatar billede dwoor Nybegynder
04. februar 2005 - 23:12 #4
Hvordan uddeler man egentligt de point ? I har jo svaret fint på mit spørgsmål !
Avatar billede arne_v Ekspert
04. februar 2005 - 23:14 #5
Der skal ligges svar inden du kan uddele point.

"I" må betyde begge to, så her er svar fra mig

Når buffer så har lagt et også, så markerer du begge navne og klikker accepter
Avatar billede dwoor Nybegynder
04. februar 2005 - 23:30 #6
Men tilbage til mit lille spørgs som er nr. 3

Er der de samme muligheder for at styre relationer, tabel indhold og usere i Access ?
Avatar billede arne_v Ekspert
04. februar 2005 - 23:32 #7
bufferzone>

Din halvdel er her http://www.eksperten.dk/spm/588139
Avatar billede arne_v Ekspert
04. februar 2005 - 23:32 #8
Nej. Jeg mener ikke at du kan styre de ting fra Access.
Avatar billede dwoor Nybegynder
04. februar 2005 - 23:35 #9
Ok ! Der skal skrives alm SQL til dette.. ? Men det er jo også fair nok, men nok mere dovenskaben der spiller ind her !

Tak for hjælpen !