Avatar billede dayoff Nybegynder
02. februar 2005 - 17:18 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Office 2003

Tænkte på om man kan lave en engelsk sproget office om til dansk sproget, hente noget extra eller noget..
Avatar billede digitalkamera Nybegynder
02. februar 2005 - 17:23 #1
ja det kan du !

du skal have noget der hedder proofing tools...

det er et lille ekstra program til office som giver dig mulighed for at få en masse andre sprog (deriblandt dansk)

med proofing tools får du sådan noget som dansk stavekontrol osv....

Microsoft har udgivet proofing tools.
Avatar billede digitalkamera Nybegynder
02. februar 2005 - 17:23 #2
smider lige et svar...
Avatar billede levich Nybegynder
02. februar 2005 - 17:33 #3
Avatar billede dayoff Nybegynder
02. februar 2005 - 17:44 #4
Jeg mener altså ikke dansk stavekontrol, jeg mener sådan at alt står på dansk. Altså menuer osv.
Avatar billede screem_brille Novice
02. februar 2005 - 18:30 #5
Det mener jeg ikke man kan, det du i så fald skal bruge er en MUI pakke, men det har jeg kun set til styresystemerne, ikke til Office (det kunne ellers være rart med en)
Avatar billede dayoff Nybegynder
02. februar 2005 - 19:37 #6
Jeg vil lige prøve det der proofing tools, inden jeg begynder at uddelse point. Vender tilbage
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. februar 2005 - 19:41 #7
Avatar billede bjuhl Nybegynder
02. februar 2005 - 19:47 #8
Hvis du kan låne dig til en DK CD, så burde din Product Nøgle virke.
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. februar 2005 - 19:57 #9
MEN!
Du får ikke Office til at blive dansk af det :)

What's included with Office Proofing Tools?
When you install Office Proofing Tools, the following tools are added to most Office programs:

Spelling checkers and their accompanying dictionaries, along with grammar and writing style checkers. When you install these tools for a particular language, you can be sure that text in that language is correctly spelled and grammatically correct.
Thesauri for checking synonyms in different languages.
Hyphenators to ensure that text breaks correctly in each language.
AutoCorrect lists that enable you to automatically detect and correct typos, incorrect capitalization, and other mistakes.
AutoSummarize capabilities, for identifying the key points in a document.
In addition, Office Proofing Tools includes the following utilities, which are particularly useful if you work with East Asian or right-to-left languages:

Input Method Editors (IMEs) for Simplified Chinese, Traditional Chinese, Japanese, and Korean. An Input Method Editor (IME) is a program that allows you to enter Asian text in programs by converting your keystrokes into Asian characters.
Word breakers (for languages that don't use blank spaces to delineate words).
Simplified/Traditional Chinese translator.
Tools for working with Korean text, such as a Hangul Hanja converter and Hanja dictionary.
Additional bilingual dictionaries.
Obtaining Office Proofing Tools
In the United States, you can purchase Office Proofing Tools online at Shop.microsoft.com . Outside the United States, contact your local Microsoft subsidiary.
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. februar 2005 - 20:01 #10
som screem_brille var inde på, så skal du bruge en MUI Pack.
Her kan du læse hvordan du får fat i en MUI pack: http://www.microsoft.com/office/editions/prodinfo/language/availability.mspx#EAAA
Avatar billede dayoff Nybegynder
03. februar 2005 - 18:57 #11
Hvordan virker det der MUI ?? Skal jeg få det fra en dansk version ? Noget fra cd'en eller  ??
Avatar billede screem_brille Novice
03. februar 2005 - 19:22 #12
Læs John_stigers link til MS. mit bud er du ikke kommer til at købe en MUI pakke ;) (det kan bedre svare sig at købe en dansk version af Office hvis det er det du vil have)
Avatar billede dayoff Nybegynder
03. februar 2005 - 19:59 #13
Fatter det ikke rigtigt ! Skal man betale for at få sådan en MUI ?? Eller er det noget der ligger på cd'en der følger med office ?
Avatar billede screem_brille Novice
03. februar 2005 - 20:41 #14
Det er noget man skal betale for, du for i princippet Office på 32 sprog (mener jeg det er), så ja det er noget der skal betales for, og man skal som have en aftale med MS.
Avatar billede dayoff Nybegynder
03. februar 2005 - 20:42 #15
hmmm okay
Avatar billede bjuhl Nybegynder
04. februar 2005 - 08:08 #16
Ja, eller låne en DK CD
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. februar 2005 - 08:16 #17
Og hvordan skal han så kunne aktivere en lånt cd???
Avatar billede bjuhl Nybegynder
04. februar 2005 - 08:24 #18
Du aktivere ikke cd'en, det er product nøglen det drejer sig om, og den er jo hans egen.
Avatar billede screem_brille Novice
04. februar 2005 - 08:41 #19
Det hjælper altså ikke at bruge en produktnøgle fra en dansk version, det bliver Office IKKE dansk af, den eneste løsning jeg kan se, er at købe Office på dansk, eller fortsætte med den engelske version har har pt.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
04. februar 2005 - 09:07 #20
NEJ NEJ NEJ

Ikke en productnøgle på dansk. (Productnøgle har ikke et sprog)

Bruge en Dansk CD med hans nuværende productnøgle. Hvis han kan låne en et sted.
Avatar billede levich Nybegynder
04. februar 2005 - 10:18 #21
Jeg er ikke ekspert, men det tror jeg er ulovligt.

Svaret på det oprindelige spørgsmål er nej. Men du kan ændre sproget i stavekontrollen.
Avatar billede screem_brille Novice
04. februar 2005 - 10:30 #22
Det er ikke lovligt bijuhl, har man 2 ens produkter, er det dog ligemeget om man bruger koden fra 1 til 2 eller omvendt, dog må samme kode ikke være i brug på samme tid (og det er langt fra sikkert at koden fra den UK version overhoved virker til en DK version)

Jo Levich under nogle forudsætninger er det muligt (med en MUI pakke), men der er intet der tyder på at spørger opfylder de krav fra MS som gør ham i stand til at udnytte de fordele.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
04. februar 2005 - 10:39 #23
Hvis han sletter den engelske ver. og installere en dansk med samme product nøgle, så er det lovlig.

Jeg er bare lige i tvivl om, om nøgle virker til en engelsk, men jeg tror det.

Det samme kan du gører med et styresystem. F.eks. XP, der virker nøgle til både engelsk og dansk ver.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. februar 2005 - 13:27 #24
nej selvfølgelig aktiverer han ikke cd´en *GGG*

Og koderne er forskellige fra sprogversionerne....
Avatar billede bjuhl Nybegynder
04. februar 2005 - 14:01 #25
Var heller ikke sikker, jeg arbejder til daglig med OSL licenser, og de kan godt gå på tværs af sprogver.
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2005 - 10:03 #26
Til Small Business Server 2003 følger der 5 Outlook 2003 licenser med. Den medfølgende Outlook CD er på engelsk. Det virker ganske udmærket at bruge en Dansk Outlook CD, med den produktnøgle der følger med SBS 2003.
:-)
Avatar billede levich Nybegynder
22. februar 2005 - 09:59 #27
dayoff -> tildeling af point?
Avatar billede dayoff Nybegynder
02. marts 2005 - 21:18 #28
jeg har ikke kunnet få min office til dansk så kører stadig med en engelsk version.. Lukker og slukker mange tak for de gode svar.