Avatar billede mareia Nybegynder
02. februar 2005 - 10:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Data fra Access til word

Hej kloge Åge

Jeg skal indsætte data fra Access ind i en brevskabelon i Word. Når man i Word indtaster et sagsnummer, skal der automatisk indsættes data fra Access i nogle felter. Jeg skal bruge en MEGET detaljeret beskrivelse, da jeg ikke har ret meget erfaring.

Det ser ud til at Mugs måske ved en masse om dette? Jeg kan se der er mailet eksempler på samme problemstilling, måske jeg kunne få det tilsendt også?
Avatar billede terry Ekspert
02. februar 2005 - 10:59 #1
if you dont get an answer from mugs or any others for that matter then I may be able to help
Avatar billede mugs Novice
02. februar 2005 - 12:44 #2
mareia > Det kan du da. Hvis du lægger din e-mail sender jeg når jeg er hjemme fra arbejde.
Avatar billede mareia Nybegynder
02. februar 2005 - 13:42 #3
Du er en skat! Min e-mail er mariarottboell@hotmail.com eller mareia@stofanet.dk hvis det fylder meget.
Avatar billede mugs Novice
02. februar 2005 - 20:08 #4
Sendt
Avatar billede mareia Nybegynder
02. februar 2005 - 21:21 #5
Tak skal du have endnu engang. Jeg har dog umiddelbart lidt svært ved at gennemskue din imponerende database. Den database jeg er ved at udarbejde skal være mere enkel - jeg skal blot hente 2 oplysninger fra databasen til word ved indtastning af et sagsnummer i word. Jeg må prøve at se om jeg ikke kan få det store forkromede overblik en dag jeg har mere overskud.
Avatar billede mugs Novice
02. februar 2005 - 21:29 #6
Tak for point.

Men så vil jeg anbefale dig at gå den anden vej med en brevfletning. Lav en forespørgsel i Access med kriterier. F. eks kan du i begge felter der skal overføres indtaste [], derved vil du få en inputboks når du kører forespørgslen. Når det fungerer i Access, åbner du din Word-fil. Her følger du guiden Brevfletning, og skal det køre som du ønsker.