Avatar billede pzo Nybegynder
01. februar 2005 - 09:32 Der er 1 kommentar og
1 løsning

AD login via. formular

Det skulle være muligt at lave en formular som man kan bruge til at logge sin Active Directory bruger ind med, og dermed ikke bruge skulle indtaste sit login igen, når du skifter til en NT auth(i IIS) beskyttet side.

Problemet er at folk som sidder bag en proxy server, nogle gange kan have problemer med logge ind med NT auth systemet, så hvis man kan logge ind i en formular, som så automatisk videresender login'et til domænet, kunne det være fantastisk :>

Jeg har forsøgt at kigge på dette:
http://www.codeproject.com/asp/webactivedirlogin.asp

Men det ser ikke ud til at virke, i hvert fald som jeg gerne vil have det til at virke :-)

Derudover kan jeg se i denne artikel:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/secmod/html/secmod16.asp

Men det virker for mig noget uoverskueligt, da jeg ikke har erfaring med asp.net og kun basalt kendskab til asp..

Håber der er nogle som kan hjælpe mig :)
Avatar billede xelor Nybegynder
01. februar 2005 - 10:49 #1
Det er et ret stort spørgsmål, for det kan håndteres på mange måder.
En af de nemmeste måder at at definere det i din web.config fil..

Der findes forskellige afsnint i denne fil. Dem du skal bruge er
<AUTHENTICATION> og <AUTHORIZATION>
I bund og grund er der 3 ting man skal ordne :

1) Du skal i din web.config angive hvilken del af dit website der kun er for authenticated users.
2) Dernæst skal du angive hvordan credentials bliver videresendt.
3) Tilsidst skal du angive hvor din login-form befinder sig.

Kig på denne side :

http://www.dotnetcoders.com/web/learning/cert/exams/services/security.aspx

Den beskriver tingene rimelig fornuftigt...
Avatar billede pzo Nybegynder
22. februar 2005 - 15:43 #2
Lukker den, da jeg selv fandt et andet svar og havde glemt spørgsmålet herinde, men ellers tak for budet xelor.