Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
31. januar 2005 - 22:39 Der er 52 kommentarer og
2 løsninger

sådan får i gratis pro-abonnement!

så vil jeg da lige fortælle en fidus jeg tror mange kunne få glæde af / andre blive sur over ;) (inkl mig selv)

skulle lige tjekke min "rang" denne måned for at se om jeg fik gratis pro i febuar (og jo tak - var heldig) også så jeg nr 61; mesteren_selv

nu er det at jeg kan huske at jeg har prøvet at hjælpe vedkommende et par gange hvor han selv har nuppet pointene så jeg skulle da lige se hvor han var så sej til at besvare spørgsmål henne...

hans placering:
http://www.eksperten.dk/pointstat.phtml?sort=&order=DESC&start=60&catid=0&date_year=2005&date_month=1&date_day=0

og hans besvarede spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/list.phtml?spm_answer=mesteren_selv&status_1=on&status_2=on&status_3=on&status_4=on

det seje er så at han har besvaret ËT spørgsmål og resten er nogen han selv har oprettet og lukket igen med eget svar, men alligevel er de talt med som hans "tjente" point :)

altså jeg er ligeglad med point osv, men jeg mener nu at det er rimelig sej fidus :P - eller noget der burde rettes rettere sagt!

(det er ikke for at hænge den pågældende bruger ud - blot den eneste jeg har set det ved, og hvis mit detektiv-arbejde er forkert undskylder jeg selvfølgelig mange gange!)

- god fornøjelse med at få pro (det kan stadig nås ;) - 1 time og 20 minutter endnu...)
Avatar billede norbert Nybegynder
31. januar 2005 - 22:42 #1
Det har jeg gjort opmærksom på op til flere gange:-)
Og rigtig mange bruger den fidus. :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
31. januar 2005 - 22:43 #2
Hvis bare du har 200 point, skal du bare lave fidusen 4 gange, så er du sikret pro :-)
Avatar billede arlet Juniormester
31. januar 2005 - 22:44 #3
Og derfor får jeg ikke gratis pro i næste måned, mangler 80 point :-(
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
31. januar 2005 - 22:45 #4
hehe jah og det kan man jo nemt gøre uden at nogen fatter mistanke på 30 dage... evt. blot lige sikre sig os at lave nogen "rigtige" spørgsmål engang imellem! :)

var ikke klar over det var noget der var gjort opmærksomhed på før - men ville da mene det er en forholdsvis grum bug da flere af de "etablerede" brugere da forventer sin pro hver måned og hvis den glipper pga. fusk mister E da endnu flere af de bedste brugere
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
31. januar 2005 - 22:46 #5
... hvis man kan kalde nogen bedre end andre!!
Avatar billede norbert Nybegynder
31. januar 2005 - 22:46 #6
arlet: du skal bare oprette et "fejlspørgsmål på 200 point og bagefter sige undskyld og tage pointene tilbage, så er du på scoringslisten :-)
Avatar billede kalp Novice
31. januar 2005 - 22:48 #7
LOL ... det der point stat kendte jeg ikke... jeg er sgu da nummer et der :o)
Avatar billede arlet Juniormester
31. januar 2005 - 22:48 #8
Ja, men det kan jeg desværre ikke få mig selv til..

Men hvor er det småligt at det ikke bliver rettet, når der er gjort opmærksomt på det..
Avatar billede arlet Juniormester
31. januar 2005 - 22:50 #9
Kalp, hvor mange gange har du oprettet spørgsmål til 200 point og lukket dem igen???

14000/200  70 gange *GG*
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
31. januar 2005 - 22:50 #10
hehe ja det er træls sådan noget arlet, men synes nu godt om din holdning til det! for det går jo ud over en anden bruger som måske har tjent sine points på "Lovlig" vis...

iøvrigt kan det godt ske jeg skal have tjekket en hj-this-log? ;P
Avatar billede norbert Nybegynder
31. januar 2005 - 22:51 #11
Eksperten bevæger sig - efter min mening - længere og længere ud der, hvor pengene ligger i reklamer, de er ligeglade med dig og mig, derfor er legepladsen blevet så meget større end den tidligere var. Der bliver lovet, at dem, der har pro, har mere indflydelse på eksperten, men det løfte er der mange der har til gode. Hvis de så bare vil lytte til os, men den rettighed har vi desværre heller ikke.
Avatar billede kalp Novice
31. januar 2005 - 22:52 #12
arlet>> LOL... heldigvis er jeg for doven til at oprette spørgsmål:o)
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
31. januar 2005 - 22:54 #13
ja efter E blev overtaget er der ikke sket mange forandringer herinde, og har da lagt mærke til flere rigtig gode forslag som der ikke er gjort noget ved...

men det går jo ud over deres penge den dag hvor et site lignende E får succes og hiver brugerne over... :)
Avatar billede kalp Novice
31. januar 2005 - 22:54 #14
er det en toplist over år 2005 ?
Avatar billede norbert Nybegynder
31. januar 2005 - 22:56 #15
Avatar billede norbert Nybegynder
31. januar 2005 - 22:56 #16
Blærerøv :-)
Avatar billede kalp Novice
31. januar 2005 - 22:58 #17
*G* jeg viste sgu ikke jeg var på nogen topliste:o) så blærer mig ikke... det syge er jeg lige ligger foran arne hehe så hvis man kunne holde tempo'et;) bliver lidt svært her hvor jeg starter på uddannelsen igen:P
Avatar billede kalp Novice
31. januar 2005 - 22:58 #18
vidste
Avatar billede razor Nybegynder
31. januar 2005 - 23:00 #19
Folk der bliver spottet i at udnytte ovenstaaende uheldighed, vil blive forstaaeligt nok blive deaktiveret prompte.

Hav en fortsat god aften :)

/Christian (som er coadmin)
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
31. januar 2005 - 23:01 #20
haha ja kalp du skal cirka bare blive ved i den stil i sådan ca omkring 1.000 måneder endnu så er du oppe på samme point som arne :) så god fornøjelse med det! du kan jo evt. blot oprette lidt selv i ly af mørket
Avatar billede kalp Novice
31. januar 2005 - 23:01 #21
Go go razor:o)
Avatar billede norbert Nybegynder
31. januar 2005 - 23:02 #22
Joh - men det er jo svært at bevise, at det er gjort med vilje - både for os og for coadmins :-)
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
31. januar 2005 - 23:02 #23
ja det er vel også meget fair, men i stedet for at det blot bliver fortalt her (hvor måske 0,01% af Es-brugere ser det, hvorfor så ikke blot få rettet det!? så svært kan det vel hellere ikke være...
Avatar billede kalp Novice
31. januar 2005 - 23:03 #24
elskermad.dk>> Tjah det svært at indhente arne_v hehe, men det det humor nok, at vide hvis alle var startet på samme tid så ville jeg have været okay med:o)
Avatar billede norbert Nybegynder
31. januar 2005 - 23:03 #25
HØRT!!!
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
31. januar 2005 - 23:03 #26
specielt den med at oprette i en forkert kategori - det kan alle sgu komme til, og alle svarere fortæller jo man skal lukke og oprette i en ny hver gang, så den er da ret sikker at tjene på uden at blive opdaget
Avatar billede kalp Novice
31. januar 2005 - 23:04 #27
elskermad.dk>> god pointe! Det det sker da rimelig tit !
Avatar billede arne_v Ekspert
31. januar 2005 - 23:04 #28
Svært at bevise, men:
  - lig et rigtigt svar i spørgsmålet inden personen selv når at ligge sit eget
  - anmeld ham for point fusk når han selv tager points
så regner jeg med at de flink coadmins vil bede ham om at at aflevere de
udlovede points.

Og efter en 2-3 stykker af dem som koster 200 points stykket, så holder det nok op.
Avatar billede norbert Nybegynder
31. januar 2005 - 23:05 #29
Det er jo netop det, jeg mener, det er trods alt ikke altid, at det er forsætligt, så derfor hælder jeg til elskermad.dk's forslag: tager man point tilbage skal det naturligvis på ingen måde tælle med i statistikken, ligemeget hvad grunden så er.
Avatar billede norbert Nybegynder
31. januar 2005 - 23:06 #30
OK - min kommentar var til elskermad.dk :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
31. januar 2005 - 23:06 #31
Selvfølgelig skal egne points ikke tælle med.

Og så vidt jeg husker gjorde de det heller ikke i E3.

Men E4 fik vist en uønsket feature.

Og indtil den bliver rettet synes jeg at coadmins bare skal bruge grov filen !
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
31. januar 2005 - 23:08 #32
ja selvfølgelig er det nødvendigt at de gør det - det er også træls at hjælpe en bruger uden at få "belønning" for det, men det ville sgu også være træls at blive deaktiveret uden at det var med vilje
Avatar billede norbert Nybegynder
31. januar 2005 - 23:08 #33
arne_v: Men hvornår bliver den rettet? skal man indgive klage, hver gang man har mistanke? Det ville jeg da ikke bryde mig om!!
Avatar billede arne_v Ekspert
31. januar 2005 - 23:11 #34
Jeg regner med at coadmins kan udvise lidt sund fornuft i vurderingen.
Avatar billede norbert Nybegynder
31. januar 2005 - 23:13 #35
Jeg ved godt, at der står i reglerne at man er forpligtet til at give besked, hvis man observerer overtrædelse af reglerne, men man har jo set, hvad der sker, hvis man gør det: enten bliver modstanden mod en så stor fra andre brugere, at man bliver moppet ud, eller også må man finde sig i at blive kaldt "Kloge Aage", "selvbestaltet politimand" - og det, der er værre.
Avatar billede arne_v Ekspert
31. januar 2005 - 23:13 #36
Jeg ved ikke hvornår det bliver rettet. Jeg tror at der er en pæn TODO liste.

Som jeg lagde ud med: lig svar og anmeld for ikke at give lovede point - det er
nemmere rent bevis mæssigt.
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
31. januar 2005 - 23:13 #37
ja det må vi håbe... :)

nu vil jeg hvert fald i seng, og håber på at jeg beholder min placering de næste 45 minutter og derved stadig har pro imorgen! det er nu dejligt med lidt ekstra kræs hehe...

nat nat alle sammen!
Avatar billede arne_v Ekspert
31. januar 2005 - 23:14 #38
Anmeldelser er så vidt jeg ved anonyme.
Avatar billede norbert Nybegynder
31. januar 2005 - 23:16 #39
Det er rigtigt, men hvis man prøver at snakke bruger til fornuft i tråden, så starter balladen. :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
31. januar 2005 - 23:17 #40
Og så kommer den anonyme karma, som man intet kan gøre noget ved, at de er beskyttet af admin, hvis site, man prøver at beskytte.
Avatar billede norbert Nybegynder
31. januar 2005 - 23:18 #41
.. da de er beskyttet... skulle der stå
Avatar billede kbonline Nybegynder
31. januar 2005 - 23:25 #42
dammmm nu har jeg i 2 år betalt for pro :-( og så kunne jeg bare have snydt mig til det :-(

Jeg undskylder at jeg indrømmer at jeg støtter Eksperten ved at betale for min pro, da jeg egentlig ikke kan se hvad jeg får for min penge, men jeg får mange gode tips herfra, og vil gerne støtte sitet, så det ikke pludselig "smuldrer" væk som så mange andre.
Men helt sikkert en til ToDo listen - helt enig med Elskermad.dk
Avatar billede norbert Nybegynder
31. januar 2005 - 23:27 #43
Jeg er da også helt enig med elskermad.dk - hvis nogen skulle være i tvivl :-)
Avatar billede kalp Novice
31. januar 2005 - 23:28 #44
Jeg er også enig:) Jeg troede dog det med pro kom afhængigt af hvor aktiv man var.
Avatar billede norbert Nybegynder
31. januar 2005 - 23:30 #45
Det er vist også grundtanken - det burde det da være :-)
Måske skulle man sætte de 100 point op til 200?
Avatar billede botha Nybegynder
31. januar 2005 - 23:30 #46
-> kbonline
Nå det er dig.........
Jeg havde godt nok hørt at der var en som betalte for sit Pro medlemskab :-)

Spøg tilside - hvordan kan et seriøst site leve med en sådan fejl?
Avatar billede norbert Nybegynder
31. januar 2005 - 23:31 #47
Den største fejl e´fter min mening er tåbernes legeplads - karmaen.
Avatar billede kalp Novice
31. januar 2005 - 23:33 #48
norbert>> Ikke, at din karma er så overdrevet slem hehe:)
Avatar billede norbert Nybegynder
31. januar 2005 - 23:37 #49
Jeg vidste den ville komme :-) Nej, men sjovt nok, kalp, så har jeg aldrig været bange for at sige min mening. Men endnu mere sjovt, jeg har aldrig fået dårlig karma for at sige den, det er jo egentlig ret morsomt :-) Men det er der jo så mange andre der har. Og fordi man selv er "heldig" kan man jo godt hjælpe - eller være solidarisk - med dem, der får dårlig karma, bare fordi de måske kommer til at svare forkert på et spørgsmål, det er der nemlig også eksempler på. Forøvrigt giver jeg altid underskrevet karma - også de dårlige, og dem der har følt, det har været uretfærdigt,har jeg altid taget diskussionen med og vi har så skiltes som venner :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
31. januar 2005 - 23:39 #50
Mange glemmer jo, at dem, der er bag nick'erne jo også er mennesker, det er jo ikke robotter.
Avatar billede nopsen Ekspert
01. februar 2005 - 02:44 #51
ligemeget hvad man gør, kan der snydes.
det gælder points, karma osv.. det er ingen sag for enhver at få mange point ved at tage dem tilbage i et par spørgsmål, dette gælder også karma, enhver kan oprette adskillige brugere og uddele god karma til sig selv og dårlig til andre.
alle kan desuden oprette spørgsmål uden at give feedback eller uddele point i flæng, de eneste der brokker sig, er brugerne selv, med efterfølgende dårlig karma på grund af beskyldninger om at man leger co admin osv.
se det i øjnene, dette site kører ikke længere med nogen form for justits, det er en legeplads for alt og alle der vil begå sig som de vil.
derfor har jeg også reduceret min deltagelse herinde betydeligt, der er ingen grund til at spilde sin tid på et site hvor admin er døv og handlings hæmmet.
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
01. februar 2005 - 09:45 #52
nu vi kom ind på det med karma synes jeg også det er en stor fejl - det irritere mig fx at jeg ikke kan se hvem der har givet mig min sidste dårlige karma - har søgt alle mine spørgsmål igennem omkring den dag men lige meget hjalp det, jeg sys sgu jeg har været meget sød den dag :D og efter min egen mening er jeg nu rimelig medtaget af spamkarma! ;)
men godt med en lille diskution omkring særiøsiteten her på E, selvom den sikkert har været oppe mange gange, og at den ikke hjælper en hak!

er der ikke flere der vil have del i pointne? ;D
Avatar billede arlet Juniormester
01. februar 2005 - 09:51 #53
Jo, så mangler jeg ikke lige så mange point her i februar*S*
Avatar billede kalp Novice
01. februar 2005 - 13:15 #54
Ikke at jeg siger der er noget galt her, men kommer jeg jo til at tænke på dette spørgsmål når folk tager point selv hehe
http://www.eksperten.dk/spm/586819